voeding?

Hoi hoi

Onze meid is nu 11 weken en 2 dagen.
Wij geven fles voeding.
Vanaf de geboorte drinkt ze vrij weinig.
Ze drinkt ongeveer 100 tot 120 cc per keer, soms zelfs minder.
Vaak komt ze dan ook na 2,5 uur weer, meer in haar flesje doen heeft geen zin want ze drinkt het toch niet.
Ik wil er graag een beetje een ritme in krijgen maar hoe?
De nachten slaap mevr. natuurlijk ook niet door wat erg vermoeiend wordt.
Meer dan 600 cc op een dag krijgt ze er niet in, best weinig dus!
Heeft iemand hier tips?

Liefs Chantal
 
proberen die 2,5 uur te rekken als ze 120 f meer drinkt en dan mag er wel 4 uur tussen zitten. die vicieuze cirkel moet doorbroken worden. Als er langer tijd tussen zit, zal ze ook meer drinken, met als gevolg dat ze er ook weer langer tegen aan kan.
 
Ja dat is zo maar dat gilt ze de hele boel bij elkaar!
en al laat ik er 4 uur tussen zitten maakt haar niks uit vol is vol bij haar en dat is meestal na 100 cc. soms drinkt ze iets meer maar meestal niet.
 
Het is misschien vervelend, maar sommige kinderen zijn gewoon echt zo helaas...
Mijn zoontje is inmiddels 20 weken en heeft ook altijd zijn eigen 'ritme' gehad. Hij krijgt altijd voeding op verzoek omdat hij anders niet drinkt. inmiddels zitten we op zo'n 5 flesjes van 150 per dag en hij laat vaak wat staan, maar goed. Hij slaapt ook nog niet door en is soms nog wel 3 keer per nacht wakker. De KA en het CB hebben gezegd dat dit allemaal nog normaal is. Kindjes geven zelf aan wat ze nodig hebben en wanneer, sommigen elke 2 uur anderen elke 4 en anderen elke 6.
Wij hebben geprobeert een ritme in te voeren, maar dit was veelal brullen, fles weigeren en spugen, dus dat had echt geen nut.

De enige tip die ik kan geven is laat alle ideeen over ritmes los en luister naar de kleine, het is lastig, maar het geeft wel een stuk meer rust voor iedereen.

Succes ermee!
Liefs, Marieke
 
Ik zou met Marieke mee gaan. Kinderen geven meestal zelf heel goed aan wat ze nodig hebben. Het ene kind kan nu eenmaal in één keer een boel op, de andere doet het in kleinere stukjes. En laten krijsen? Kinderen op die leeftijd dwingen echt dingen nog niet af. Het enige wat je kunt doen is aanbieden en idd proberen de tijden tussen het flesje iedere keer wat vergroten. ( desnoods met 10 min). Zodat ze langzaam aan mss tegen wat grotere tussenpose komt. Maar zoals Marieke zegt; ritme proberen af te dwingen werkt in mijn ogen niet en geeft het alleen frustratie voor iedereen. Succes en niet vergeten dat deze periode ook voorbij gaat!
 
Als ze voldoende groeit op die 600 ml, zou ik me daar in ieder geval geen zorgen over maken. En dat ritme? Dat bepaalt ieder kind zelf. Ze kan misschien niet zoveel tegelijk drinken en dan kom je helaas niet uit met 4 uur ertussen. Wat erg jammer is in de nacht, overdag is dat nog wel te doen. Doorslapen echt een luxe op deze leeftijd hoor. En met ritme wordt in principe bedoeld dat je het zelfde ritueel aanhoudt. Dus als je haar uit bed haalt, eerst verschonen, dan flesje en daarna spelen. (hoeft niet in die volgorde he hahahaah) maar dat ze steeds hetzelfde ervaren. Ritme is dus niet aan tijden gebonden! Heb wel eens het idee dat iedereen daar van uit gaat. Ieder kindje heeft iets anders nodig, dus ik zou zeggen, volg vooral je moedergevoel. En wat judith zegt, het gaat straks ook voorbij. (kan me wel voorstellen dat het erg vermoeiend is nu)
 
Bedankt voor de reacties!!

Ik ben langzaam begonnen met een fruithapje en sindsdien gaat het een stuk beter.
volgens de cb was het een goede zet omdat te doen, ze slaapt snachts veel langer en ze is ook veel vrolijker! ze eet echt maar 3 happen maar het maakt een wereld van verschil!

x
 
Terug
Bovenaan