Voeding

Nog even wat sparren over het welbekende euvel voeding:

Gisteren hebben we geprobeerd Caileigh niet meer wakker te maken voor de laatste fles. En ze sliep gewoon door tot 6! Heel fijn, maar daardoor heeft ze gister maar 4 flessen gehad waarbij eentje bij opa en oma maar 25cc gedronken. Goed, had ze honger gehad, had ze er wel omgevraagd, maar toch. We bieden haar de eerste en laatste fles 180/6 aan en verder 150/5.
Nu zit ik alleen in dubio, ga ik gewoon zo door maar minder tijd tussen de flessen, of hoog ik op en gaan we naar 4x 180/6... Is dat niet te vroeg met 10 weken? Het is de laatste tijd ook erg lastig herkennen of ze honger heeft. Ze heeft haar duim volledig gevonden en lijkt meer zuigbehoefte te hebben dan honger. Bied ik haar na 4 uur een fles aan gaat hij wel op.
Ze vertrouwd me blindelings denk ik 'mama geeft me wel te eten, ik hoef er niet om te vragen' ofzo.. ;)

Hoi hier precies het zelfde verhaal. Wat wij doen als hij een dag 4 flessen krijgt de volgende dag de eerste fles meer geven. Bij ons haalt hij het wel weer in. Wij willen gaan proberen de tijden aan te passen zodat hij rond 20.00 a 21.00 uur zijn laatste fles krijgt, alleen lukt dat niet. Maar we moeten hem altijd wakker maken voor de laatste fles. Als ze altijd 4 x gaat komen dan zou ik je flessen gaan verhogen. Ik blijf gewoon op verzoek eten geven, vind op tijd voeden niet prettig en die kleine ook niet.
Wel grappig die van ons is ook 10 weken

X

Ook van 6 maart toch?
Ach ja we stuntelen deze week wel weer met de flessen. Nu had ze weer erg veel moeite om in slaap te komen en bleef maar smakken. Ik denk ik kijk het nog een paar minuten aan en anders maak ik nog maar een klein flesje, maar nu heeft ze zich gewonnen gegeven aan de slaap lijkt het. Kinderen zijn zo goed het onverwachte te doen haha...

Toch zou ik nog wel proberen aan die 5 voedingen te komen hoor. Je kan de voeding wel ophogen maar ze hebben t wel nodig. Hier zit ze aan 4x 180/6 en de laatste is 150/5 en die drinkt ze niet helemaal op maar ze drinkt m wel. Eigenlijk moeten ze tot 5 maanden aan die 5 voedingen blijven. En als je t niet geeft dan denk ik dat t een paar dagen goed gaat maar dan heeft ze minder reserves opgebouwd en dan heb je kans dat ze wel weer komt voor die laatste voeding. Ik wil wel gaan proberen om vanaf volgende maand de laatste iets eerder te geven en dan doe ik er rijstebloem bij in dat deden we bij de eerste ook en dat werkte als een trein haha.

xx

het kan elke dag verschllen

jonna krijgt nu 165ml en 5,5 schep
als ze die goed drinkt ga ik over op 180/6
ene dag 4 flessen, dan weer 5 flessen, ze blijven toch wel afwisselend de eerste weken

volg je gevoel en een dagje wat minder is nog niet zo erg

Terug
Bovenaan