voedingbeha

Hoi,

Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven. Wanneer kan ik het beste een voedingsbeha gaan kopen. Moet je het iets groter gaan kopen of groeien je borsten niet meer.

Groetjes Sanne
 
hoi sanne,

wat goed dat je borstvoeding wilt gaan geven.
ik wil je een tip meegeven wacht met kopen voor je zeker weet dat je het ook kunt gaan geven soms wil je het wel maar lukt het niet en dan is het sonde als je een voedingsbh hebt gekocht.
maar wil je er toch een kopen neem dan een maat groter dan je normaal hebt.
succes
groetjes moni
 
Hallo,

Normaal heb ik altijd beugelbh's en ik heb begrepen dat je tijdens je zwangerschap geen beugelbh's mag dragen. Er moesten dus andere bh's komen. Ik heb toen al voedings bh's gekocht omdat er tussen meegroei bh's en voedingsbh's maar 1 verschil zit en dat is dat de voedingsbh's een klipje hebben dat je ze naar beneden kan klappen. Ik heb ze bij de hema gekocht en normaal heb ik 75d en nu had ik 80d gekocht, ik ben ondertussen 32w4d zwanger en draag nog steeds m'n eigen maat. Als de baby er straks is wil ik wel 1 goede voedingsbh er bij kopen en dan deze van de hema 's nachts dragen om de zoogcompressen op z'n plek te houden. Want m'n borsten zijn wel aardig zwaarder geworden, dus overdag wil ik wel een goede ondersteuning.

groetjes kirsten
32w4d
 
Er wordt geadviseerd om te wachten tot je ongeveer 7 maanden zwanger bent met het aanschaffen van voedingsbeha's, omdat je in de tussentijd nog veel kan groeien.
Ik heb nu 2 meegroeibeha's aangeschaft, maar ik vind ze nogal moeilijk te krijgen. Zal wel aan de maat liggen, want ik heb op het moment 80F.
Ik ga dus volgende week nog ff kijken of er nog nieuwe voorraden zijn binnengekomen bij de lingeriezaken hier in de buurt.
 
ik draag ze ook al, ben van plan om bv te geven en zwangerschapsbh's en voedingsbh's hebben allebei extra steun dus ik dacht waarom niet. en ik heb ze bij v&d weg daar kosten ze iets van 15 euro!!!!! dat is echt niet duur!!!.
groeten susu (21weken)
 
Hoi barbera,
Ik ken je probleem ik heb zelf 90F inmiddels en ik ben heel goed geslaagd bij de hunkemuller.
Livera is veeeeel te duur wel twee keer zo duur als de hunkemuller en de hema hoeven wij al helemaal niet te kijken voor die speciale dingen want die gaan maar tot D.
Ik hoop dat je er wat aan hebt groetjesTina(40+1)
 
Hoi hoi allemaal.

Ik ben toevallig gisteravond naar een borstvoedingsavond geweest in het ziekenhuis... Een voedingsBH kan je kopen vanaf 30 weken zwangerschap. Zorg ervoor dat er dan nog wel een zoogcompres bij kan tegen het lekken van je borsten.
Een beugel kan je beter niet nemen doordat de beudgel je melkkliertjes kan gaan afsluiten. Heel soms kan dit voorkomen tijdens de zwangerschap als je al voormelk verliest. Maar het komt wel veel voor als je borstvoeding geeft. Als er melkkliertjes worden afgesloten kun je borstontsteking krijgen, iets wat echt niet lekker blijkt te zijn! Als je 28,5 graden of hoger koots hebt en harde schijven rond je tepels (die krijg je zo ie zo wel hoor, dus niet te snel bang worden...) is de kans groot dat je borstontsteking krijgt en moet je snel naar de dokter gaan om erger te voorkomen.
Hopelijk hebben jullie hier iets aan.
Ook kun je bij sommige grote ziekenhuizen avondjes bijwonen voor borstvoeding. Vraag anders je verloskundige. Ik heb het gister gevolgd en vond het heel leerzaam. En het was nog gratis  ook! Dus echt een aanrader. Succes.
 
Succes met jullie zwangerschp.
Groetjes J (dec 05 forum, 24 weken)
 
Terug
Bovenaan