Voedingen 12 weken

<p>Hallo allemaal,</p><p>mijn dochtertje is as woensdag 12 weken en ik geef 7 voedingen op een dag maar ik krijg het idee dat ze dit nu zelf terug wil brengen naar 6 voedingen want bij de voeding van half 9/half 11 is ze bij 1 van de 2 voedingen erg zeurderig.</p><p>Hoe doen/deden jullie dit bij 12 weken?</p><p>Hoeveel voedingen geven jullie en om de hoeveel uur?</p>

Hi onze meid is vandaag 12 weken en krijgt 5 voedingen. Waarbij we haar sinds een week moeten wakker maken voor de laatste fles anders slaapt ze gewoon door. 
De eerste fles is tussen 7-8 uur dan rond 10 uur, 13-14 uur, 17-18 uur en rond een uur of 22 maken we haar wakker. Die fles gaat soms wel leeg maar soms ook niet. Ze drinkt gemiddeld 830 ml per dag.
Ze wil zelf dus naar 4 flessen, en we voeden op verzoek maar ze drinkt geen grotere hoeveelheden per keer dus 4 flessen is echt nog te weinig 

Wanneer geef je de voeding?  En doe je het op verzoek of op vaste tijden? Misschien zit er te weinig tijd tussen de voedingen dat ze daardoor zo doet.
Ik zelf geef de voeding altijd na haar slaapje. Ze is van voeding tot volgend slaapje 1,5 uur wakker en dan gaat ze weer naar bed. Ene keer slaapt ze 45 minuten, andere keer 2 uur. Dan haal ik haar eruit,  schone luier en dan voeding. Ene keer drinkt ze langer dan de andere keer. En zo de hele dag door tot dr laatste voeding tussen 22.00-23.00. 

Ik hield iedere keer half 6/6-9-12-15-18-20.30/21.00-22:30.
Ik voed dus niet op verzoek maar op vaste tijden.
Ik twijfel of ik tussen de voedingen overdag wat meer tijd laat zitten zodat ik die voeding van half 9 kan laten vallen.
Die wilde ze voorheen nog wel..

Ik denk dat je het gewoon moet uitproberen.  Heeft ze op de tijden dat je nu voedt echt honger of zou je kunnen wachten?  Je kan bijvoorbeeld beginnen met 15 minuten later en dat zo opbouwen totdat ze weer in een schema zit die voor jullie allebei prettig is. Mijn dochter is nu 17 weken en krijgt 5-6 voedingen per dag. 

Je zou steeds iets meer tijd tussen de voedingen in kunnen laten zitten. Onze zoon is 10 weken en ik voed ook op tijd / schema. Bij ons is het nu 07.00 / 10.30 / 14.00 / 17.00 / 20.00 / 23.00. Maar rond de 12 weken willen we al afbouwen naar 5 voedingen. Ik ga dan meestal een half uurtje later, en dat langzaam oprekken naar een uur bijvoorbeeld. zorg altijd dat de laatste voeding wel rond (half) 23 is. 
Met borstvoeding hoef je minder bang te zijn dat ze te weinig binnen krijgen. Ze kunnen dat een volgende voeding weer inhalen bijvoorbeeld. Of ze melden zich wel is onze ervaring  ;) 

Terug
Bovenaan