Voedingen hoeveel per dag!?!?

Hoi allemaal:

Ik lees mee op het forum en zie dat veel van jullie het al hebben over vier voedingen per dag... ohhh dan denk ik; er zit bij mn dochtertje nog niet eens regelmaat in de voedingen... ze is nu bijna 15 weken en ze schommelt enorm met de voedingen en ook de hoeveelheid, ook drinkt ze nog snachts...
Op een "goede" dag drinkt ze om de vier uur 200 cc... ze is ongeveer 7 kilo...
Maar dan drinkt ze ook nog rond een uur of vijf snachts...

Ben ik een uitzondering, doe ik iets niet goed!??

Wie heeft tips voor mij??

Vier voedingen??? Lynn krijgt er zeven! Maar die krijgt dan ook borstvoeding en slaapt 's nachts nog niet door.
Maar ik kan me van Kyna ook niet herinneren dat zij onder de vijf voedingen kwam. Ik vind vier ook best weinig, zelf eet je 3 maaltijden en daarnaast ook tussendoortjes met drinken erbij en kom je ook zo aan 6 eet/drinkmomenten.

HOi Barbara!

Lastig hè?, als je je gaat vergelijken met anderen! Ik doe dat ook veel te erg!! Lekker je eigen plan trekken! En om de 4 uur een voeding klinkt prima! Daantje krijgt ook eens in de 4 uur eten ( soms 3,5 uur) en sinds kort slaapt ze s nachts door (afkloppen...) Ze krijgt nu dus 5 voedingen per dag. Maar toen ze s nachts nog kwam, gaf ik haar maar een klein beetje. Geef jij de volledige fles s nachts? Misschien moet je eens proberen maar 80 cc ofzo te geven. Dan went je kindje eraan en zal steeds minder vaak om eten komen. Maar het blijft lastig. Ik zou gewoon proberen zoveel mogelijk ritme aan te houden, dus eten, spelen, slapen. Dat is voor je kindje en jou lekker duidelijk.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes
Astrid

Hoi hoi,

Ten eerste alles wat je doet is goed hoor, zolang je kindje zich er maar goed bij voelt en jezelf er natuurlijk ook goed bij voelt.
Ieder kindje heeft een andere behoefte qua eten/slapen/hapjes etc.
Ruben is een kindje dat veel behoefte heeft aan vast voedsel en bijna geen behoefte heeft aan flessen........hij is net als zijn zus en broer dus kijk er niet raar van op.
Ruben krijgt 4 flessen.......die van 6.00u, 11.30u en 22.00u zijn 160 cc en die van 16.30u is afhankelijk van hoeveel groente hij eet.

Groetjes van Mieke mv 3 boefjes (Ruben is geboren op 16.12.2006)

Finn krijgt ook nog 5 voedingen per dag van 180cc, maar dit drinkt hij zelden helemaal op. Hij laat vaak 50 cc staan. Volgens het cb was hij te weinig gegroeid dus moest ik verhogen van 150 naar 180.
Misschien dat hij het over een tijdje wel leeg drinkt.
Nou had ik van de week ook stiekem een fruithapje (banaan) gekocht, maar hij werd er nog niet echt
enthousiast van. Die nacht werd hij ook wakker terwijl hij altijd door slaapt. toeval? of komt het door de banaan?
Kun je anders het fruithapje ook iets warm maken? Hij is natuurlijk alleen maar warm eten gewend en dit is voor hem koud. Of kun je beter met peer of appel beginnen?

Terug
Bovenaan