voedingen hoeveel?

mijn zoontje van 3 maanden krijgt nu 5 voedingen per dag. (borstvoeding) welke tijden zouden ideaal zijn, om bijvoorbeeld tussendoor weg te kunnen?

en heeft iemand ervaring met spugen, mijn zoontje spuugt echt heel veel, maar van johannesbroodpitmeel word hij heel naar dus daar ben ik gauw mee gestopt. iemand nog andere tips.

Hallo,

Wat betreft de voedingen daar komt vanzelf een ritme in. Ik gaf meestal om de 3 a 4 uur eten maar dat gaat allemaal vanzelf.

Mijn zoontje ( nu 1 jaar) spuugde ook na iedere voeding en redelijk veel. Maar hij kreeg toch genoeg binnen en groeide goed. Hij zag er verder ook prima uit en was altijd heel vrolijk, dus ik maakte me geen zorgen. Laat je niet gek maken door andere mensen. een dokter heeft eenkeer tegen mij gezegd; ik geef niet graag adviezen want ik vetrouw op het moederinstinct. En inderdaad, als jij ziet dat je kindje verder gezond en vrolijk is hoef je je geen zorgen te maken. Bij mij is het in ieder geval helemaal goed gekomen.

Groetjes

hoi hoi

ik heb ook een zoontje van 3 maanden. Hij krijgt ook 5 voedingen per dag. eigenlijk heel makkelijk: 7 uur
                             11 uur
                               3 uur
                              7 uur
                              11 uur
mijn zoon leg ik dan 's middags om een uur of 12 in bed, dan slaapt ie tot half 3/ 3 uur en kan dan meteen weer eten om 3 uur! en na zijn voeding van 7 uur, laat zeggen half 8/ 8 uur gaat ie weer naar bed en maak ik hem wakker voor zijn voeding van 11 uur. Ik merk dat hij nu een beetje structuur begint te krijgen heeft wel even geduurd maar gewoon volhouden en je ongeveer aan bepaalde tijden houden, worden ze ook rustiger van!

mijn zoon is ook een erge spuger en is ook nog eens erg hongerig na van alles te hebben geprobeerd werkt  voor hem  nutrilon forte (voor hongerige baby's) het beste. Ik doe er dan wel los johannes broodpitmeel in maar als jouw zoon dara naar van wordt kun je de AR van nutrilon proberen daar zit t zelfde in maar is toch weer anders dad mijn zoon ook! dat losse spul werkte ook niet goed maar moest toen toch weer over omdat hij heel hongerig is nu heb ik de juiste samenstelling en nu gaat het goed.
(wil niet zeggen dat ie helemaal niet meer spuugt, maar het gaat een stuk beter)

ik hoop dat je er wat aan hebt

groetjes mamavandavey

mijn jongstye dochter is ook 3 maanden en krijgt flesvoeding.
om 7 uur
om 11uur
om 3uur
om 7uur
en om 11uur
ken een half uurtje aan tijd schelen, maar goed!

als ik tussen de flesjes weg moet,dan gaat ze lekker in de macsi-cosi mee,kan ze heerlijk in slapen.
maar ik regel het dan wel zo dat ik vlak na een flesje weg ga en heb altijd een flesvoeding mee,als het eens zo uitkomt kan ze de fles ergens anders krijgen en voor de rest van de tijd zorg ik gewoon dat ik weer thuis ben voor de voeding.

als ik niet weg hoef,dan krijgt ze op de gezette tijden de fles,gaat na de fles nog een half uurtje tot een uurtje in de box/wipstoel of lekker op schoot tegen mij aan,en daarna weer lekker naar haar eigen bedje tot de volgende voeding.

Terug
Bovenaan