Voedingen verdelen met doorslapen

<p>Hoihoi! </p><p> </p><p>Mijn zoontje van bijna 4mnd slaapt eindelijk weer door na 2 maanden alleen maar huilen! Nu zit ik wel met zijn voedingsschema te puzzelen. </p><p>Voorheen was het 3:30, 7:30, 11:30, 15:30 en dan 19:30 de laatste voeding. Nu is hij gister 6 uur en vandaag zelfs half 8 wakker geworden. Gister liet hij al wat in de fles over (1x 20cc en 1x 90cc) omdat ik vermoed dat de voedingen nu te dicht op elkaar zitten.. </p><p>Hoe hebben jullie dit aangepakt?</p>
 
Hoi!

Wat fijn zeg! Onthou dat dit weer kan veranderen met een slaapregressie/sprong haha.

Onze dochter liet met 5 maanden haar laatste fles vervallen.
Toen zaten we op 4 x 180 maar kreeg ze ook al wel aanvulling in oefenhapjes.

Het zou er met 4 voedingen uit zien als: 7, 11, 15, 19 en dan naar bed tot de volgende ochtend.
Tuurlijk wisselt dit ook nog veel omdat het een baby is en ze de ene keer eerder wakker zijn dan een andere.
Je kunt al wel proberen om standaard de fles om 7 uur te geven.
Zo krijg je al wat ritme met de voedingen, slaapjes en nachten. In het weekend eventueel zelf wakker laten worden of uiterlijk 8 uur wakker maken.

Als hij een keer wat laat staan dan niet druk om maken. Ze drinken echt wel waar ze behoefte aan hebben. Komt hij nu in de nacht toch of in de avond dan lekker nog een fles geven naar behoefte.
Slaapt hij om 23 nog dan zou ik hem lekker laten liggen en kijken hoelaat hij dan zelf komt.
 
Hoi 
Als hij 600 of meer drinkt is er niks aan de hand de meeste kindjes rond de leeftijd van 4 maanden drinken 800 tot een liter per dag als hij goed groeit en aangeeft waneer hij honger heeft is er niks aan de hand als hij wat laat staan 
 
Hoi Niempje,
ben benieuwd hoe dat ging bij jullie.. de laatste fles laten vallen. Deed jullie dochter dit in een keer of hebben jullie hier zelf nog iets voor gedaan? 
@Sieper hier hebben we een ritme van 7-11-15-19-23. Misschien de laatste fles wat later gaan geven zodat het s ochtends ook wat later is voor de eerste fles? Het blijft continu zoeken... en een keertje minder drinken.. laat het los. Ik vond dat ook lastig maar merkte dat het op die momenten geen invloed had op de volgende flessen en het slapen. Toen ik dat los liet gaf ik ook weer meer ontspannen de fles en dronk onze dochter ook weer beter. Ene dag hebben ze gewoon meer honger dan de andere ?(het zijn net mensen?)
 
Terug
Bovenaan