Voedingen

<p>Ik heb een vraagje betreft de flesvoeding, hopelijk kunnen jullie me helpen.</p><p>mijn dochter is nu 9 weken oud en heeft 6 flessen per dag (3x 120 + 4 schepjes en 3x 150 + 5 schepjes) Ze komt ongeveer om de 4 uur. Snachts slaapt ze echter de ene keer 5 uur en de andere keer 6,5.</p><p>we proberen de laatste fles tussen 11/12 te geven. Echter kom ik door het wisselende nacht ritme sochtends soms rond 5 uur uit waardoor de volgende fles pas om 9 uur is. Soms komt ze om half 6 en is de volgende pas om half 10. Maar soms ook al om 4 uur en dan weer om 8.  Zo komt ze iedere dag in een ander ritme uit. <br /><br />hoe doen jullie dit? Ik zou het voor haarzelf  fijn vinden als ze tussen 7/8 komt zodat ze daarna kan slapen tot 12/1 en dan weer kan slapen. Haar ritme is nu zo half half.</p><p>Mij maakt het niet uit wanneer ze komt maar ik weet niet zo goed waar ik goed aan doe voor haar. Ook omdat ik graag wil beginnen met het aanleren van in haar eigen wiegje slapen overdag. Ze wil nu alleen maar in de draagdoek of op de arm slapen (of in de auto als we rijden).</p><p> </p><p>Groetjes</p>
 
Wekker zetten en wakker maken als het tijd is voor een voeding. Gewoon in de wieg leggen overdag en af en toe gaan kijken. Hopelijk went ze er snel aan.
Sommigen vinden dat een ritme vanzelf komt ik ben het daar niet mee eens. Jij kunt aansturen door ongeveer dagelijks rond het zelfde tijdstip te voeden, in bad te doen etc. Tuurlijk is de ene dag de andere niet en loopt het soms anders maar rust ritme en regelmaat is fijn voor iedere baby
 
Ik ben juist helemaal niet vsn de vaste tijden. Kom elke dag op andere tijden uit en ik vind het prima zo. Het gekke is dat het zich s avonds eigenlijk altijd vanzelf wel rechttrekt. Mijn dochter is nu 5 maanden. Komt vaak nog wel voor een nachtvoeding maar de eerste fles s ochtends is eigenlijk altijd rond 7.30. Dat regelt zichzelf gewoon zo. 
Als ze overdag wat eerdee honger heeft of juist lekker slaapt, loopt het weer anders. Ik vind het prima. Ga geen voeding een uur lang rekken of haar overdag wakker maken voor een voeding. Ritmes veranderen toch steeds, als je denkt een ritme te hebben veranderd er weer wat en loopt het weer anders. Ik ben hier dus heel makkelijk in en vind het ook echt zielig om haar om 6.30-7.00 te wekken voor een voeding. Zeker als ze om 5.00 nog gedronken heeft, want dan drinkt ze die voeding toch niet leeg en red ze het er geen 3-4 uur op.
En je kan wel willen dat je kindje tot 12.00 slaapt, maar dat heb je niet in de hand. Als he kindje maar tot 10.00 slaapt en je moet die voeding van jezelf persé tot 12.00 rekken, ben  je ook niet blij.
Ach, je moet je eigen keuze hierin maken, maar ik ben van mening dat ritme écht vanzelf komt. Mijn oudste dochter is 2 jaar en ook groot geworden zonder teveel ritme qua voeding en het ging allemaal heel relaxed toen, en nu ook.
Wat slaapjes betreft ben ik strakker in het ritme, na 2 uur wakker gaat ze weer naar bed! 
 
En dat slapen in de wieg komt ook echt vanzelf, geloof me! Veel kleintjes slapen de eerste maanden alleen op schoot of in de wagen/box. Mijn dochter net zo. Sinds ze 4 maanden is, merk ik ineens dat ze alleen nog maar in bed wil slapen, of in de wagen als we wandelen. In de box was het krijsen en eenmaal in bed sliep ze meteen.
Ze geven echt vanzelf aan wanneer ze daar behoefte aan hebben, verwacht hier nog niet teveel van de eerste 3-4 maanden! Ze hebben je dan gewoon nog heel erg nodig. Moet je ook van genieten, als ze eenmaal 4-5 maanden is, weigert ze op schoot te slapen hoor.. geloof me!
 
Eens met CvB. Ik heb ook gewoon go with the flow aangehouden en op die manier uiteindelijk zijn ritme ontdekt. En uiteindelijk verandert het toch weer ;) en pas ik me weer een beetje aan! :)
 
 
Ook hier veranderde het elke dag! Ik geef flesvoeding. Ik maakte haar niet wakker voor een fles maar hield een beetje om de 3/4u aan. Ene keer wat meer er tussen dan de andere keer. Tenzij ze er echt om vroeg dan gaf ik het haar. Het kwam inderdaad 9 van de 10 keer savonds op zelfde tijdstip weer uit.
dat in handen slapen heeft hier ook lang volgehouden maar ze is nu ruim 4 maanden en slaapt smiddags 1x in bed en de rest van de slaapjes in de box en valt vaak zelf in slaap. het in de wieg slapen komt vanzelf, overigens vanaf een maandje of 3 we gewoon elke dag blijven proberen. Het kan ook helpen in slaap te wiegen en een paar keer slapend in de wieg te leggen om er aan te wennen.
 
Terug
Bovenaan