voedingen

Hallo, moeders

Ik heb een dochter van bijna 19 weken, ik zit op 4 voedingen van 210 en mijn schema is 7.30, 12.00, 17.00 22.00.
Nog geen fruithapjes ze zeggen dat dat het beste is bij 5 a 6 maand.
Nou hoor ik van andere moeders dat ze hun kind al de laatste fles geven om 19.30 en dan doorslapen tot de volgende ochtend 7 uur. Ik vind dit wel erg lang, zijn er moeders die deze ervaring ook hebben en hoe doen jullie dit ??
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes Patricia.
 
Mijn zoontje krijgt ook 4 voedingen van 210 ml per dag meestal zo rond 7.00, 11.00, 15.00 en rond 19.00/20.00 een fles van 210 ml en 3 scheppen rijstebloem. Slaapt hij heerlijk op tot de volgende ochtend. Hopelijk heb je er iets aan.
 
hallo patricia,
Ik ben moeder van 3 kinderen. Alleen bij de 1e heb ik me druk gemaakt over schema's etc. Zij was een heel slechte eetster, is later allemaal goed gekomen, nu 7 jaar, en eet prima. De middelste is nog steeds een moeilijke eetster, en de 3e (nu 9 maanden) eet goed, maar drinkt slecht. Met 20 weken was hij echt toe aan eten, en ben toen dus begonnen met baby hapjes, en hij eet al ruim 2 maanden mee "met de pot" (niet gekruid natuurlijk, maar geen geprakt voedsel. Hij heeft nu 6 tandjes). Het hangt heel erg van het kind af, en volgens mij kun je daar best vanuit gaan. Een baby geeft aan waar hij/zij aan toe is, of niet.
Veel succes!
 
Hoi Patricia,

Onze dochter is nu euim 20 weken en krijgt ook 4 voedingen van 210. Zij krijgt sinds 2 weekjes ook een paar lepeltjes fruithapje. Dit op advies van het consulatieburo. Zij vertelden ons dat een kindje pas na 6 maanden echt een fruit/groentehapje nodig heeft, maar dat het slim is om het er eerder aan te laten wennen ('t is toch heel anders eten dan melk). Ze mag maximaal 2 eetlepels, maar ze eet daar ongeveer de helft van (waarvan nog eens de helft op haar slabbeltje belandt). Ze krijgt om 8 uur haar laatste fles en ligt rond half 9 in haar bedje. Om 8 uur 's ochtends maken we haar meestal wakker, maar soms laten we haar gewoon lekker liggen tot ze zelf wakker wordt. Een enkele keer is dat zelfs 9 uur.
Wij vonden dit ook lang (en maakten haar daarom 's ochtends om 7 uur al wakker), maar volgens het consulatieburo is dat geen enkel probleem.

Groetjes,
Trix
 
Ons kleintje is nu 4.5 maand en krijgt nog (bijna) volledige bv. Haar laatste voeding rond half 10 en ze slaapt meestal door tot zo'n 7/8 uur.

Heb me hier nooit zorgen over gemaakt. ga ervan uit dat ze zichzelf wel meldt als ze honger heeft en dat doet ze zo nu en dan ook. ( ongeveer 1 keer per week. )Ze slaapt sinds week 7 al deze " lange" nachten. Overdag is ze eigenlijk de hele dag wakker op twee keer een minislaapje van een half uurtje/drie kwartier na.
Zijn deze week ook begonnen met een rijstpapje 's ochtends om 10 uur van zo'n 70 ml. Ze vindt het heerlijk( en inderdaad de helft valt op haar slab...). Krijgt daarnaast nog om de dag een 50 ml pruimensap om de stoelgang te bevorderen ( poept maar 1 keer per week...)

Misschien dat je hier iets aan hebt?
Niet teveel zorgen maken en gewoon doen waar jullie je lekker bij voelen.

Babette
 
Mijn dochter van 11 weken maakt nachten tussen de 8 en 12 uur. Ze krijgt BV op verzoek en het gaat verder prima. Ze is vrolijk enzo, dus lange nachten is geen probleem als je kindje dat aan kan.
Mijn zoon, nu 4 jaar, maakte ook nachten van tegen de 12 uur toen hij 4 maanden was. En hij kreeg op dat moment al de fles, en dat was echt geen 210 per keer.
Je kunt de laatste voeding langzaamnaar voren schuiven, dus eerder op de avond, eventueel schuif je de andere momenten mee, zodat de voedingen korter op elkaar zitten. Kijk gewoon hoe je kindje reageert, proberen in het weekend lijkt me handig. Succes ermee.

Yvonne
 
Mijn zoontje is 20 weken.
Hij heeft het volgende schema:
07.30 200ml
10.30 200ml
13.00 200ml
16.00 200ml
18.30 200ml
Om 7 uur gaat hij naar bed. Hij slaapt dan door tot zijn volgende voeding, om half 8 in de ochtend dus.
Bij mij werkt het al zo'n 10 weken prima.
 
Terug
Bovenaan