voedingen

Hallo trotse mama's
Mag ik van jullie weten hoe oud jullie baby's zijn, hoeveel voedingen krijgen en hoe laat de laatste voeding is, kan ik me een beetje voorbereiden. Ik denk dat Kris maandag wel naar 5 voedingen mag, hij is nu ruim 8 weken.
Ellen

Hoi,

Thijs is nu 10 weken en krijgt 5 flessen van 170cc. Tussen 19.00 en 20.00 gaat hij naar bed.   De laatste fles geef ik tussen 22.30 - 23.00 uur. Ik maak 'm hier niet voor wakker, ik haal 'm uit z'n bedje en geef 'm in het donker op zijn kamertje de fles. Hij wordt hier niet wakker van, drinkt de fles leeg en na een boertje gaat hij terug in zijn bedje en slaapt lekker verder.
Hij slaapt dan door tot 06.30 - 07.00 uur.
Wij zijn bij zijn 6e week van 6 naar 5 flessen gegaan.

Groetjes

Jama

Hoi,

Jamie is nu bijna 11 weken en hij krijgt 5 flessen van 165 cc op een dag.

Mijn schema is ongeveer:

7.00 uur

11.00 uur

15.00 uur

19.00 uur

23.00 uur

Groetjes Natasja

hoi!
jasmay is vandaag 6 weekjes oud, ze krijgt 5 voedingen, flesjes van 150 ml water + 5 schepjes melk.

8:30
13:30
18:30
23:30
04:00
dit kan natuurlijk weleens een half uurtje verschillen maar de laatste paar dagen zit er een behoorlijk ritme in, ze drinkt goed haar flesje leeg, s'nachts komt ze weleens eerder maar dat probeer ik dan te rekken met een speentje en een aai over haar bolletje, eventueel een droge luier, dan slaapt ze meestal wel weer verder tot 4 uur.

de arts van het cb zei dat ze s'nachts al wel door zou kunnen slapen, aangezien haar lengte, 55cm, en haar gewicht, 4770gram, maar dan zit ze maar aan 4 flesjes....en meer dan 150 ml kan ze niet op per voeding.
dus ik zou niet weten hoe ik dan aan voldoende voeding kom???

groetjes lot.

hoi hoi,

Pascual, je zou bijvoorbeeld de 5 voedingen meer overdag kunnen geven, soms heb je er 5 uur tussen volgens mij, als je 3,5 of 4 uur tussen de voedingen doet, dan kan je misschien de nachtvoeding eraf halen?

Mijn zoon is ruim 7 weken en krijgt nog 6 voedingen, 4 keer  afgekolfde  bv (hij wil niet aan de borst drinken)en 2 keer nutrilon, hij was erg klein bij de geboorte (2500 gram) en nu bijna 4 kilo, dus hij mocht ook nog geen voeding minder, volgens mij mag dat vanaf 4 kilo..hij drinkt om de 4 uur en 's nachts soms 5 uur, soms 5,5 uur er tussen. Nou moet ik zeggen dat wij het wel tijd vinden voor doorslapen....Overdag maak ik hem wel na 4 uur wakker als hij nog niet wakker is en   we proberen uiterlijk 23:00 de laatste fles te geven. Ik kan haast niet wachten op het moment dat we wakker worden en ineens erachter komen dat het al ochtend is haha

lief leetje 1981

hoi pascual........puffer!!!!!

hihihihihi

toen sophie van 6 naar 5 voedingen ging en er dus tussendoor 4 uur zat, ging ze opeens ook snachts beter slapen...
ik heb er  niet echt veel  moeite voor hoeven doen , want opeens kwam ze zelf om de 4 uur........

ik ben toen ongeveer 140 cc gaan geven en daar had ze genoeg aan...

voor de nacht geven wij altijd 150 cc water en dan 3 schepjes nutrilon omneo en 2 schepjes forte( voor hongerige babies)...

(overdag drinkt ze vier schepjes omneo en 1 schepje forte.)
we geven deze voeding om ongeveer 24.00 uur......ze slaapt dan vaak door tot 07.00 uur.. ( heel soms komt ze nog om 04.00 uur ongeveer, maar dat is niet  vaak meer)

dus het zou idd kunnen helpen om er wat minder tijd tussen te laten zitten   zodat ze overdag genoeg drinkt en daardoor snachts niet hoeft te komen.......

dit zeiden ze nml ook bij mij op het cb... als ze overdag genoeg drinken dan komen ze snachts minder vaak....

succes ermee ik duim voor je...

enne denk aan je oefeningen he??

groetjes tobi
.

Terug
Bovenaan