Voedinggsschema met 4 maanden en fruithapje

Hallo,

Mijn zoontje krijgt nu nog 5 flesjes, hij is nu 4 maanden en ik wil met een fruit / groentehapje beginnen. Zijn tijden zijn:
07.00 150 cc
11.00 150 cc
15.00 150 cc
19.00 180 cc
23.00 150 cc (allemaal ex. schepjes)

Tevens zou ik de laatste fles willen laten vervallen. Misschien door de avondfles met pap te maken, en overdag meer cc te laten drinken?

Heeft iemand een nieuw schema voor me en is dit mogelijk?

Bedankt!

hoi saskia
mijn dochter is bijna 5 maanden en ik ben 3 dgn terug begonen met een fruit hap
 maar dat is nog niet zo veel we doen drie dagen over een potje
ik geef het haar om 2 uur als ze normaal de fles moet hebben en wanneer ze weer honger krijgt krijgt ze de fles het ene kiind is het ander kind niet dus ik denk dat je gewoon moet kijken waneer het jou uit komt
groetjes saskia moeder van sanne

Hoi,

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar het voedingsschema van een kindje van 4,5 maand
het is nu als volgt
7.00 papfles 180 cc exc schepjes en nutrix
9.30 friuthapje
11.00 fles 180 cc
15.00 fles 180 cc
17.15 groentehap
18.30 fles 180 cc
22.00 papfles 180 cc exc schepjes en nutrix

Ik zou graag zijn laatste fles vroeger willen geven en de fles van 18.30 willen laten vallen maar is dat mogelijk en zo ja hoe doe je dat dan

Groetjes, Angelique

Hoi Angelique,

Ik wil eigenlijk hetzelfde weten als jij, dus heb geen advies! Volgens een vriendin van mij moet je gewoon overgaan op 4 flessen van 200 cc, fruithapje tussendoor evt. groentehapje, en de laatste fles om ongeveer 20.00 uur met pap. Dan zou hij door moeten kunnen slapen tot de volgende ochtend. Ik vind het ook eng om te proberen hoor, voor hetzelfde geld komt hij ineens 's-nachts weer en daar heb je dan ook geen zin in toch?

Nou, ik weet niet of je er iets aan hebt, maar succes!

Groetjes, Saskia

Hoi Angelique,

Ik heb nog een vraagje voor jou.
Hoe zit het met jou kindje met zijn slaapjes? Hoeveel slaapt hij nou nog tussendoor?

Ben beniewd!

Groetjes, Saskia

Hoi Allemaal!

Hier een mama van een zoon, 20 weken oud en 8.5 kilo en 68 cm. Dus ook een lekkere dikkerd! We zitten nu net een week op 4 flessen van 210 cc water en 7 schepjes nutrilon. Geen toevoegingen, geen fruithapjes nog niets van dat alles.qua afbouwen van 5 naar 4 flessen ben ik eerst 's ochtends flessen van 210 cc gaan geven zodat hij er al vast aan kon wennen ( was wel even veel hoor voor hem) maar goed geen probleem, ze gaan met gemak op!. D- day het volgende program:

7.00 210 cc water 7 schepjes
11.00 210 cc water 7 schepjes
15.00 210 cc water 7 schepjes
19.00 210 cc water 7 schepjes EN HIJ SLIEP DIRECT TOT DE VOLGENDE OCHTEND 7.00 UUR DOOR!
en ik moet zeggen, we zijn nu precies een week bezig en het gaat super! hij slaapt zeker tot 5-6 uur en als hij huilt dan doe ik zijn speen in en is alles ok!
Ik ben momenteel even zoekende met zijn slaapjes. Normaal legde ik hem direct na de ochtend voeding weer in bed maar dat is maar een dik half uur en dan is meneer weer wakker waardoor hij het tot 11.00 uur zeker niet red. Na de fles van 11.00 gaat hij rond 12.00 uur zijn bed in tot 14.00 uur en rond 16.30 ook weer lekker een uurtje slapen. Rond 18.00 uur in bad, dan de fles en daarna lekker slapen!

Enig idee hoe we het groente/fruit hapje  erin moeten passen?

Groetjes Eve

Hallo Eve!

Dat zijn flinke slokken zeg! Maar als het gaat, helemaal super!
Volgens mij kan je beginnen met om  10.00 uur ongeveer een fruithapje, of wanneer hij dan wakker is, en later kan je dan om een uur of 15.00 een groentehapje gaan geven. Er zal dan natuurlijk wel wat afgaan van de flessen, maar dat is logisch.

Heb jij dan geen moeite om hem 's-avonds na dat uurtje slapen zoet te houden? Mijn zoontje wordt dan toch wel wat hangerig.  

tot horens!

Groetjes, Saskia

hoi saskia,

Mijn zoontje komt om 7 uur uit bed dan krijgt hij een papfles en gaat om half 9 terug tot kwart over 9 dan om half 10 fruithapje om 11 uur een fles en gaat daarna naar bed tot 14.00 uur dan om 15.00 uur een fles om 16.00 nog even slapen tot 16.45 en dan om 17.00 of 17.30 een groentehap om 18.30 een fles en dan naar bed maak hem om 22.00 uur nog even wakker voor een papfles en dan slaapt hij door tot 07.00.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjea angelique

Terug
Bovenaan