voedings bh

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Ik ben het beruchte 'koffertje' in orde aan het maken. Ik heb verschillende lijsten online gevonden, wat er zoal mee moet.

Ik zag ook dat ze adviseren om nu al voedingsbh's aan te schaffen...
Alleen, hoe weet ik nu al, wat voor cup ik straks heb? Ik hoor overal dat als je kindje er is je borsten soms wel dagen enorm kunnen zijn.

Ik heb normaal 80C... ik merk al wel dat dit nu toch echt te klein word, vooral tussen mijn arm en borst zeg maar... echt een 'kwakje' borst-vel hangt hier nu over heen...  

Hoe doen jullie dit? Gaan jullie nu al een voedings bh aanschaffen.... ? en zo ja welke? en hoe doen jullie het met de cups?

Liefsss

Ik heb 1 voedingsbh gekocht tijdens mijn zwangerschap en die ook gewoon gedragen.
Heb toen gewoon een maat gekocht die op dat moment goed paste van het merk Anita.
Toen ik bevallen was van mijn zoontje en de borstvoeding goed op gang was heeft mijn moeder voor mij nog zo'n zelfde bh bijgehaald.

Groetjes Saskia

hoi
ik hoor steeds dat je 1 maat groter moet nemen dan je nu hebt.
ik moet zelf ook nog voedingsbh's kopen maar vind ze zo ontzettend duur,ik heb een grote maat en hoe groter hoe duurder lijkt het wel.
maar goed zal er wel aan moeten geloven hahah.
groetjes ammarins

Hoi hoi,

ik zou gewoon pas vlak voor je uitgerekende datum een voedingsbeha kopen. Dan zijn je borsten wel aardig uitgegroeid. Als je dan vlak na de bevalling last krijgt van stuwing (auwie) kan je er zelf even een in elkaar knutselen van hydrofielluiers. Want dan heb je echt enorme borsten. Ik kon zelfs mijn sleutelbenen niet meer vinden. Mocht de stuwing trouwens zeer doen dan kan je koude wittekoolbladeren (gewoon een witte kool in de koelkast)  in je beha stoppen. Dat haalt de hitte van je bosten af en koelt enorm. Ik zou ook geen wegwerpzoogcompressen gebruiekn, want daar zit plastic in, wat gaat broeien en de kans op tepelkloven vergroot (en dat doet echt zeer). Gewoon een oude handdoek in stukjes knippen werkt veel beter.

Veel liefs van Marloes

Misschien heel stom maar ik zag tijdens mijn zwangerschap dat de hema
ook voedingsbeha's etc. verkoopt. Ik heb daar gewoon 2 beha's gekocht
in mijn idem maat. Het is van stof gemaakt dat goed mee rekt en zo
perfect blijft zitten.

Groetjes Claudia en Maud-je

volgens mij moet je week 37 aanhouden en dan pas eentje kopen ofzo dan is de maat goed???
gr marijke

Hallo,
Ik heb het niet zo op een voedingsbh. Bij mijn eerste kind heb ik een half jaar borstvoeding gegeven al naar een paar maanden vond ik ze kreukelig en niet goed meer zitten (door het wassen en veel vuldig gebruik). Ik heb nu twee borstvoedings-t-shirts gekocht. Daarbij hoef je geen bh meer te dragen. Anders had ik een voedingsbh een tshirt en nog een jurkje of pyama of trui, etc. aan. Moet je eerst twee kledingstukken omhoog hijsen en dan nog eens je bh los maken. Nu trek ik een v- hals jurkje of t-shirt aan en schuif ik de eerste laag van de borstvoedings t shirt omhoog en walla ik kan voeden. Volgens mij kun je t shirts bij prenatal kopen maar ook op www.prettymum.nl kun je uit meerdere t shirts kiezen.  
Wat een verhaal. Veel succes.  
Knof  

Hoi,
Ja voordat je bevalt moet je een voedingsbh in huis hebben, in je kraamtijd kun je namelijk niet uitgebreid winkelen en een bh moet je toch zelf passen. Wel is het handig om hem pas aan het eind van je zwangerschap te kopen. Na de bevalling krijg je inderdaad last van stuwing, maar dan is het juist belangrijk dat je bh wat strak zit (heb je namelijk minder last). Je draagt een voedingsbh ook 's nachts (in verband met lekkende borsten). Een voedings tshirt met ingebouwde bh is inderdaad handig mits je relatief kleine borsten hebt, bij grotere borsten krijg je toch te weinig ondersteuning. Zelf vind ik de voedingstops van h&M erg handig, relatief erg goedkoop (nog geen 15 euro) en ze geven tenminste privacy tijdens het voeden en je zit niet met je hele buik bloot. Deze hebben geen ingebouwde bh maar wel een speciale voedingsopening. Ze staan wel op de website van h&M. Een goede voedingsbh (van bekende merken zoals Anita) gaat lang mee, die van de HEMA minder lang, maar als het de eerste keer is dat je borstvoeding gaat geven is dat niet zo'n probleem. Als je dan wel lang wilt blijven voeden kun je later altijd nog een dure voedingsbh kopen.

groet van Else

Terug
Bovenaan