voedings- en rusttijden

Hallo,

Mijn zoontje van 13 weken krijgt 5 voedingen.
Op welke tijden geven jullie die?
Hij is vervolgens een poosje wakker,gaat "spelen"in de box en dan weer slapen.
Hoe gaat dat bij jullie en op welke tijden?
Wanneer ben je op 4 voedingen overgegaan?

groetjes, ankie.
 
mijn zoontje is net 14 weken. en zijn schema ziet er ongeveer zo uit.

1e fles tussen 0630 en 0700
slapen tot ongeveer 0915
in badje en aankleden
spelen

2e fles om ongeveer 1030
spelen
naar bedje voor slaapje
(spelen of ergens met mama heen)

3e fles om ongeveer 1415
spelen of ergens heen met mama
naar bed voor slaapje
spelen

4e fles om ongeveer 1800
spelen
naar bed tussen 1900 en 1930

5e fles om 2200
slapen

De middagslaapjes duren maar hoogstens een uurtje en zoals je ziet red mijn kleine de vier uur tussen zijn flesjes niet. Ben ook erg benieuwd naar de schema's van andere moeders.

groetjes Vanessa
 
Hier een knul van 12 wk 5 flessen van 190cc water 6 schepjes omneo en 5 schepjes JBP (het is een enorme vreetzak en nog heeft hij 'honger')
8:00 wakker
9:30 fles
12:00 fles
15:30 fles
19:00 fles
22:30 fles

rond (meest na) elke fles is hij (sinds kort) ong 2 uur wakker en slaapt tussen de flessen ong 1 a 1,5 uur.
Hier lukt het dus ook niet om 4 uur tussen de flessen te houden, met 3,5 uur ben ik dik te vreden.
Na de fles van 19:00 gaat hij in z'n pyama.
Moet nog wel zien hoe het gaat als hij binnenkort naar de creche gaat.
 
Hoi,

Mijn zoontje Quentin is donderdag 14 weken en hij heeft precies hetzelfde schema als Rick, het zoontje van Vanessa. Hij krijgt 5 x 180 cc + 6 scheppen Friso Comfort.
Wij moeten hem om tussen 21.30 uur en 22.00 uur wakker maken en denken erover om hem over een paar weekjes naar 4 voedingen over te laten stappen en aan het fruithapje te beginnen. Alleen weten we nog niet hoe we dat moeten aanpakken (van 5 naar 4 voedingen!).

Groetjes,
Rosanne
 
Ik wil binnenkort ook over naar 4 voedingen, maar volgens mij moet dan een flesvoeding vervangen worden door een groente/fruithapje. Die moet je echt opbouwen, want ze mogen eerst niet meer dan een paar hapjes.
Ik heb bij mijn zoontje pas een bananenprakje geprobeerd, maar ik denk dat er nog geen lepeltje echt naar binnen is gegaan......haha.

moeilijk he om te wachten met echte voeding......

groetjes Vanessa
 
Terug
Bovenaan