voedings en slaapschema 7 maanden

Wat voor schema hebben jullie bij een baby van 7 maanden, ben soms zo aan het zoeken.

Nu als volgt:
rond 7 uur:bv
rond half 9:halve boterham met appelperenstroop
9 uur:slapen:
11 uur: wakker fruithapje
rond half 12: fv
rond 13  uur: slapen
14 uur: rijstewafeltje
half 4: nog bv, straks fv
18 uur: groentehapje
19 uur: fv en rijstebloem
23 uur: bv

Vaak slaapt ze smiddags nog eventjes om 16 uur.

Hoe ziet jullie schema eruit?

hoi, die van mij is 7 maanden en 1 week en krijgt nog geen brood. Ik geef 4 flessenvoedingen en daarnaast fruit en groentehapje. i.p.v. brood geef ik een klein papje.
Heeft jouw kindje al tandjes dat je al brood geeft en rijstewafeltje?

Haai!
Bedankt voor je reactie.
Nee, mijn dochtertje heeft nog geen tandjes. Maar kan al zeker wel kauwen. heb het boek gelezen van Stefan Klijntjes:van borst tot boterham, gaat over de rapley methode. Volgens deze methode hoef je kinderen vanaf zes maanden geen gepureert eten te geven.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de groenten en fruit wel pureer, geeft anders zo'n kliederboel.
Maar een rijstewafeltje (bambix)  en kleine stukjes brood gaat hartstikke goed, mits ze wel goed rechtop zit!

hoi bij ons gaat het ongeveer zo verschilt af en toe
7.30 fles 200ml Jasmijn soms 150ml
10.00 slapen soms eerder 11.00/11.30 wakker groentenhap+fles +/- 100ml
12.30/13.00 slapen tot 14.00 of 15.00 fles 150ml
bij ons ook 16.00/17.00 nog even een slaapje 17.30/18.00 broodje soms + fruithap
tussendoor liga of rijstwafel bisquitje fruithap etc. soms nog wat sap uit tuitbeker of rietjesbeker voor deze tussendoortjes geen vaste tijden  
ze krijgen in totaal minimaal 500ml opvolgmelk maximaal 600ml
ps hoeven geen tanden voor brood etc. te hebben hoor als je het wilt kun je het gewoon proberen wel met kleine stukjes en ik geef brood zonder korst
voor 20.00 meestal in bed

groetjes Elena moeder Jasmijn en Martin 18 maart 2007 zondag 8 maanden

Terug
Bovenaan