Voedings schema 10 maanden

<p>Hoi,</p><p>Mijn dochter is bijna 10 maanden en er zou ondertussen wel weer een fles af kunnen. Ik kom er alleen niet zo uit waar ik deze eraf moet halen en voor wat ik dit moet aanpassen. Ze slaapt smorgens nog ong 45 min (na dr brood) en smiddags na dr fruit en fles ong 2 uur</p><p>Dit is dr voedingschema nu, we starten de dag rond 8 uur en savonds rond half 8 laatste fles</p><p>Fles 150 + 5</p><p>Boterham met beleg</p><p>Fruit+liga koek</p><p>Fles 150 + 5</p><p>Tussendoortje</p><p>Fles 150 + 5</p><p>Avond eten</p><p>Fles 180 + 6</p><p>Ik hoop dat iemand een tip heeft! </p>

Dit is ons schema met 8 maanden. Misschien heb je hier iets aan. Je kan als ontbijt misschien een grotere fles doen en dan de boterham verplaatsen naar de 2e fles. En die dus laten vervallen.

7.00 180 plus 6 fles
Anderhalf uur slapen
9.30 fruit
11.30 brood 1 a 2
Slapen 2 a 2.5 uur
14 30 fles 180 plus 6
17.00/17.30 groente
19.00 fles 210 plus 7

Succes!

Misschien proberen een 'echte' lunch te maken, dus brood (of iets anders) eten en dan misschien nog een klein flesje erna die je langzaam af kan bouwen/weglaten?

Sowieso een van de twee 'middelste' flessen gewoon niet meer geven. Nouja, wel geven, maar dan alleen met water. Die kleine gaat vanzelf dan wat meer vast happen op de dag. Na een maandje of 1.5 hetzelfde met de andere middelste fles. Het zijn vooral de ouders die dit vaak spannend vinden. Die kleintjes redden zich wel hoor :)
De eerste fles is misschien wat lastiger, maar je zou als ontbijt dan pap kunnen geven. Dan geef je eigenlijk alsnog een fles, maar verwerkt in de pap.
De avondfles viel er bij ons op dezelfde manier vanaf rond 1 jaar. We zijn gewoon gestopt met aanbieden en er veranderde verder niets. Ze drinkt voor het slapen nog wat slokjes water en slaapt lekker de hele nacht door :)

Mijn zoontje van 9 maanden heeft het volgende schema.

Rond 8 uur nestle tarwe pap. 150 ml water met de schepjes pap. Hierdoor merk ik dat hij de halve dag zonder fles kan. Met gewone fles kan hij dat niet omdat hij die vaak niet leeg drinkt.

Rond 10 uur fruit. Meestal 2 stuks fruit bijvoorbeeld banaan met kiwi oid. Of fruit met lige. En een bekertje water

Rond 12 uur boterham met beleg en beker water

Rond 15 uur een fles van 120ml en 4 scheppen. Gaf eerst 180+6 maar drinkt hij maar klein beetje op.

Rond 17.30 uur avondeten , daarna badderen en Rond 18.30 uur een fles van 180 ml en 6 scheppen maar drinkt hij maar half leeg dus zal er binnenkort vanaf kunnen maar heeft het nu nog net nodig om de nacht goed door te komen.
Om 23 uur geef ik hem nog een fles die die al slapend drinkt van 180 en 6 scheppen.

Mijn kind is niet dol op de fles vandaar sochtends pap.
Verder had mijn oudste echt een totaal ander schema. This net wat past bij je kind.
Succes!

Mee laten lunchen en de tweede en derde fles samenvoegen daarvoor of erna, wat het beste combineert met eten van de lunch. Sommige kindjes eten beter als je ze niet eerst volgiet met melk, en andere kindjes juist beter omdat ze dan niet boos van de honger zijn.

Wij hadden flessen rond 6/13/19
Mee eten met ontbijt, lunch en avondeten. En dan ochtend en middag een tussendoortje in de vorm van fruit, groenten, rozijntjes of ander gedroogd fruit, fruitreepjes van de kleine keuken, appel gezoete spelt koekjes, handje kapucijners of kikkererwt enzo. Tussendoor water/thee/heel soms suikervrije limo

Mijn zoontje is elk maanden en wij geven vaak water bij het fruithapje bijvoorbeeld. Ons schema is een fles als hij wakker wordt, ontbijt met brood met margarine en een tuitbeker water, rond 10 uur een fruithapje en een tuitbeker water, rond 12 uur lunch met twee boterhammen (kijken gewoon hoeveel hij op krijgt) met een beker water, rond half 2 een fles. Dan na zijn middagdutje yoghurt met gepureerd fruit, en met het avondeten weer een tuitbeker water erbij. Daarna drinkt hij vaak nog een half flesje. Met het water en de andere zuivel (margarine, yoghurt) kom je geen vocht en geen zuivel te kort.

Terug
Bovenaan