voedings schema 10 mnd oud

hallo
ik heb een dochter van 10 mnd oud. wat is ongeveer een voedingsschema bij deze leeftijd.
Mijn dochter is geen kind van de klok en het schommeld kwa tijden wel elke dag. soms is het wat eerder en soms wat later dat ze haar voeding krijgt.

haar schema is

6.00/7.00 uur BV
9.30/10.30 BV ( even slapen)
12.00/13.00 boterham met 100/150 cc kv of BV   (daarna slapen)
15.00/15.30 fruithap
17.15/17.45 warme hap met yoghurt
19.00 bv en naar bed toe
23.00/23.30 BV

Krijgt zij genoeg zuivel binnen of moet er meer bij? ja ik weet dat ze nog best veel BV krijgt, maar vind het wel makkelijk omdat ze helemaal geen fles drinker is.dus heb geluk gehad dat de BV zo lang goed gaat. Moet wel zeggen dat ik het gevoel heb dat het nu wel minder wordt de voeding van 10.00 uur. die zal binnenkort vervangen worden voor een flesvoeding of en fruithad.

Tussendoor krijgt ze diksap/thee of water aangeboden over de dag heen en krijgt ze een babykoekje en rijsterwafel

hoe is dat bij jullie?

groetjes
 
Hoi,

Mijn dochter met 10 maanden heeft het volgende schema:

7.00/8.00 uur BV
10.00 uur fruithapje
12.00/13.00 uur BV en stukje brood
15.00/16.00 uur BV of fruit
17.30 uur warm eten
19.00 BV
21.00 BV
In de loop van de nacht nog een keer BV

Ik geef dus nog vaker BV

Jou kindje krijgt genoeg zuivel binnenbv is ook zuivel
Misschien dat je de voeding van 22.00 uur binnen kort kunt laten vervallen. Toch heerlijk als de natuur dat regelt steeds een beetje minder melk en je kindje blijft wel doorslapen dan zit het volgens mij gewoon goed.

Renée
 
haar schema is

6.00/7.00 uur BV
9.30/10.30 BV ( even slapen)
12.00/13.00 boterham met 100/150 cc kv of BV   (daarna slapen)
15.00/15.30 fruithap
17.15/17.45 warme hap met yoghurt
19.00 bv en naar bed toe
23.00/23.30 BV



Hoi,

even een paar vargen/opmerkingen:

mijn zoontje is 8 maanden en ik ben onlangs bij het CB geweest. Hij 'moet' nu volgens het CB:

's ochtends pap of brood met melk (FV of BV)
tussendoortje (bijv koekje o.i.d.) en wat te drinken (diksap, thee, water)
lunch: brood met melk (FV of BV)
tussendoortje(bijv. fruit) en wat te drinken
's avonds: warme hap en  melk (FV of BV)  voor slapen gaan

Volgens mij zou je als je  's ochtends 1  BV vervangt door pap of er brood bij geeft de voeding van 9.30 uur laten vallen. En misschien dat die voeding van 23.00 uur ook niet meer noodzakelijk is?

Groetjes,
Judith

 
Hallo

De avond voeding wil ik er nog even inhouden. want mijn dochter slaapt nachts niet door en komt 2 keer per nacht voor een voeding rond de klok van 2 en 4 uur.Nu zijn we bezig om dat te veranderen en haar niks meer te geven, Even troosten en weer terug leggen. binnen 2 weken was de voeding er van 2 uur af. en nu zijn we nog steeds (al ) 4 weken bezig de voeding van 4 uur naar 5 á 6 uur te brengen.Ze slaapt daarna wel gelijk door tot 7 uur en soms wel tot 8.30 uur. mar dan wilt ze voeding hebben. ze drinkt dan echt hard en lang net ofdat ze een dag geen eten heeft gehad.
Ik wil eerst een rustige nachten hebben voordat we de avondvoeding van rond 22.00/23.00 uur gaan vervroegen. Ik ben bang als ik daar nu aan komt dat ze weer s'nachts wakker gaat worden.

Ja ik weet wat het \Cb ook zei. maarja ik heb haar gegeven en gekeken hoe ze was. ik heb tot nu toe volledige BV geven, alle voedingen die je perdag per kv kan geven doe ik BV en daarbij krijgt ze dan wel wat meer. maar je weet ook niet hoeveel ze binnen krijgt.
Met 8 mnd oud zijn we met broodkorsten en babykoekje/rijstewafel gaan proberen. ze eet nu sinds een goede 3 weken echt een boterham op.

Heel af en toe krijgt ze een papflesje er naast de bv om 8 uur als ik het gevoel heb dat ik niet veel heb. of dat ze niet veel drinkt. dan komt ze pas weer tegen boterhamtijd.

Ik prober wel wat om de 2 uur te geven. al is het een stukje banaan uit het vuistje, of een rijtewafel.



 
Terug
Bovenaan