voedings schema bij 5 maanden

hoi,

ik ben erg nieuwschierig hoe jullie voedings schema's zijn/waren bij 5 maanden.

ik ben gisteren naar het CB geweest en zij zeiden dat ik al naar 3 flessen per dag kon.
nou is dat op zich wel logisch want als ik dr 4 geef laat ze totaal weer 1 fles staan.

mijn schema is ( sinds vandaag)

8.30 fles 210 water en 7 schepjes
11.00 fruit hapje +/- 120  gram
13.00 sapje +/- 100 cc
14.30 fles 210 water en 7 schepjes
17.30 groente +/- 120 gram
19.00 fles 210 water, 7 schepjes en 4  schepjes rijstebloem.

Ze is nu 5 maanden, weegt 7315 gram en is 67 cm lang.

groetjes Carli

 
 
Hoi Carli,
Mijn zoontje van 5 en een halve maand krijgt ook (in overleg met het cb) nog maar 3 flessen. Hij woog met 5 maanden 7590 gram en was 66 cm lang. Mijn schema lijkt heel veel op die van jou:

08.00 uur         Fles 210 cc, 7 scheppen
10.00 uur         Fruithap
13.00 uur         Fles 210 cc, 7 scheppen
15.30 uur         Flesje drinken 150 cc
17.30 uur         Groentehap + aardappel of rijst
19.30 uur         Fles 210 cc, 7 scheppen

Groetjes,
Leonie
 
hoi

ik ben nu ook begonnen met een fruithap maar ze willen dan nog persee een fles achteraan anders blijven ze huilen tot dat ze de fles krijgen
dit is mijn schema

7:00 210 en 7 schepjes
11:00 210 en 7 schepjes
13:00 een groente of een fruithapje
16:00 210 en 7 schepjes
20:00 laaste fles 210 en 7 schepjes

ze krijgen 4 schepjes nutrilon en 3 schepjes  frisso comfort i.v.m darmkrampen.
het lijkt wel of ze altijd honger hebben. en ze zijn niet zo licht zo'n 7,5 kg en worden vrijdag 5 maanden. wie heeft er nog een tip voor mij anders zit ik de hele middag met 2 huilende baby's

groetjes kristel 2lingmama
 
He Britt en Kristel,
Onze Roemer (24-2-05) is langzamerhand aan het wennen aan fruithapjes en stukjes groenten dus ik kan nog niet echt een schema aangeven. Roemer eet nog steeds 4 flessen van 210cc met 7 scheppen nutrilon, maar in 3 van die flessen doen wij 2 schepjes Nutrix (rijstebloem) waardoor Roemer een zeer tevreden mannetje is. Misschien is dit wel een goed idee voor Kristel en haar mannen. Mochten ze over een tijdje weer niet tevreden zijn dan kun je de hoeveelheid  Rijstebloem opvoeren of er zelfs een dikkere pap van maken zodat ze het met de lepel kunnen eten.
Ik zal in ieder geval jullie schema's noteren want ik vraag mij af of wij wel een schema zullen krijgen van ons cb (het zijn nml nogal een stelletje pluizige dozen).
Veel plezier met de kids.

Caroline (moeder van Roemer)
 
hoi

als mijn zoontjes slapen laat ik ze gewoon slapen ik maak ze niet wakker voor een voeding maar dan verschuif ik het een half uurtje bij mij halen ze dat s'avonds wel in voordat ze gaan slapen omdat ze dan vaak eerder willen eten.
maar ik heb gehoord dat ze van rijstebloem heel zwaar worden en mijn kindjes zijn al vrij stevig ik weet niet of het waar is daarom geef ik ook nog de friso voor de darmkrampen en het verzadigt meer.

groetjes kristel 2lingmama
 
Terug
Bovenaan