voedings schema bij 6 maanden

hallo,

mijn dochter is nu 6,5 maand en heeft hetvolgende eet schema:

7.30 uur fles 210 water
10.30 fruit heel potje of 1stuk vers
13 uur fles 210 water
16.30 groente heel potje of 150 gram vers
19 uur fles 210 water en nutrix erbij

nou vroeg ik me af wanneer je je kindje iets tussendoor geeft zoals een koekje start ofzo?
ik ben zo bang dat ze stikt....
wij zijn net terug van vakantie en daar heb ik koekjes gekocht ( misschien heb je die hier ook hoor ) die je in de fles doet en oplaat lossen in de melk, dit is vanaf 4 maanden,  maar zal dat dan ter vervanging van je papfles zijn of is dat voor tussendoor  voor in  de fles van 13 uur  bijv.?

groetjes Carli

Hoi,
Wat ik doe is het volgende:
7:30 fles 200 CC
9:00/9:30 groentehap
12:00 fles 200 CC
14:00 sapje + KOEKJE
16:00 fles 120 CC
17:30 groente heel potje
20:00 fles 200CC

Zo is mijn schema. Op het consultatiebureau zeiden ze dat je het beste me lichtbruin brood kan beginnen wat wat ouder is dus wat harder. En dan laten sabbelen.
Succes!
Naomi en Aron (14 april)

Hoi,

Mijn dochter is nu net 7 mnd. Haar schema ziet er ong hetzelfde uit, al geef ik bij het fruit en de groenten ook wat thee of diksap. Een week of 3 geleden ben ik begonnen met het uitproberen van brood, liga en rijstwafeltjes. Ik gebruik nu liga 2de stap, doe wel eens een halve door het fruithapje (verkruimeld) of geef het haar in de hand. Ze verslikte zich snel in de kruimels, dat was met het brood ook zo, maar dit vermindert wel. Rijstwafel vindt ze niet zo geweldig.  Brood vond ze eerst ook niks. Ik gaf  in het begin ook een groot stuk, ook wel met korst, maar ze stopte teveel in 1 x in haar mond. Nu geef ik kleine stukje (gewoon bruin of fijn volkoren) die ze nu  opsabbelt. Ze vindt het lekker. Ze heeft  al wel 2 tanden sinds ze 5 mnd oud is.  
Als ik groenten vers met de staafmixer maak, vindt ze het niet te eten (stukjes?). Fruit wel, maar ze krijgt de groenten dus nog uit een potje.  

Nou, ik wens je in ieder geval succes, en volgens mij is het gewoon een kwestie van proberen. Op internet heb je ook handige sites met recepten voor babyhapjes. Bij mij zei men op het CB wel dat ze pas met 7 mnd zuivel mocht hebben, terwijl je in de winkel  ook danoontje voor 4 mnd hebt...      

Tip voor babyhapjes; www.keukenkikker.nl
En via de babystartpagina is wel meer te vinden; www.baby.pagina.nl

Succes! Ik gebruik nu vooral de recepten voor fruithapjes, want mw lust mijn eigengemaakte groenten- en vlees-of vishapjes niet helaas! Iemand tips? Ik gebruik nu een staafmixer, is dit nog te grof?

Groeten

Hallo allemaal,

Mijn zoontje Daan is net 6 maanden maar ik weet eigenlijk niet precies wat ik voor schema aan moet houden.
nu krijgt hij:
+/- 7.30-8.00     200cc melk
+/- 10.00 fruithapje
+/- 12.00-13.00 200cc melk
+/- 16.00 200cc melk
+/-  18.00 een paar hapjes groente (vind ie niet zo lekker)
+/- 20.00 200cc melk met 2 schepjes nutrix

nu is mijn vraag als hij straks zijn groente wel helemaal op eet moet ik dan een flesje achter wegen laten en zo ja welke?

groetjes de mama van Daan

Terug
Bovenaan