voedings schema bij 8,5 maand

hallo,

mijn dochter is nu 8,5 maand en ik heb moeite met het erin krijgen van dr laatste fles, ze krijgt al niet veel melk meer dus ik weet niet of dat deze al kan vervallen?

haar schema is als volgt:
8 uur bordje pap met 180/6 FV
slapen, als ze wakker wordt rond
11.30 uur  boterham
13.30 FV 120/4
slapen, als ze wakker wordt rond
15.00 uur fruit
17.30 / 18.00 uur groente (meestal met de pot mee) met een beetje yoghurt na

en dan nog de fles 180/6 FV  om 19 uur en langer redt ze het niet om wakker teblijven en als ze eenmaal slaapt krijg je dr niet meer wakker, ja voor 2 slokjes..... maar het komt geregeld voor dat we wat later eten en dan kom ik dus in de problemen met dr laatste fles, ik kan niet alles achter elkaar aan dr geven....
no hebben we een paar keer de laatste fles weggelaten en dat vind ze ook gewoon prima... ze komt hoogstens s'ochtends een half uurtje eerder maar dat maakt niets uit..

groetjes Carli
 
Hoi Carli,

Wat je eventueel kunt proberen is bij de boterham en bij het avondeten een bekertje melk (opvolgmelk) 90 cc aanbieden. Dan krijgt ze twee keer per dag wat extra's binnen en kun je de laatste fles in principe laten vervallen.

Succes

Groetjes Mariska
 
hallo,

Mijn dochtertje is nu 8 maanden en zij eet als volgt!

8.00/9.00 uur fles 210 water en 7 schepjes
tussendoor wat fruit
rond 12 uur 1 boterhammetje met een beetje opvolgmelk (koud)
erna nog een lange vinger
na haar slaapje krijgt ze een danoontje
17uur groente
19uur fles 210 water en 7 schepjes

zij wilt die laatste fles nu eenmaal nog dus zolang ze het wilt blijf ik hem aanbieden
volgens mij moet een baby van die leeftijd nog 300cc opvolgmelk krijgen.
ben nu aan het oefenen voor de melk uit een bekertje te geven maar is nog niet een succes

groeten
 
Terug
Bovenaan