voedings schema




Hallo misschien kunnen jullie mij helpen,ik heb een klein mannetje van 4 maanden en geef hem om 8 uur s morgens de eerste fles daarna om 12, en dan om een uurtje of half 4 zijn fruithapje(dit zijn 2 eetlepels omdat ik er pas mee ben begonnen)maar dan geef ik hem een 3 kwartier later zijn flesje(wel een 3 kwart)anders lijkt t me te veel!dan gaat ie naar bed en krijgt ie om half 9 zijn 4 e fles en dan om 12 zijn 5 e en laatste dus!!Doen jullie dit ook zo?Of hebben jullie advies voor mij,hoe ik het anders moet doen?vanaf volgende week wil ik met 2 eetlepels groente beginnen op advies van t cb!en dan krijgt ie na een half uurtje gewoon een half flesje nog!Ik hoop dat ik niet te ingewikkeld doe hahah   doei doei groetjes mama kim en dylano
 
Hoi Kim

Mijn schema is als volgt

  7 uur een fles van 210 cc
11 uur een fles van 210 cc
14 uur fruit 1 stuk kijk wat ie opeet
15 uur een  fles van 210 cc
18 uur groente 2 eetlepels ( heb pas verhoogt en kijk wat ie opeet)
19 uur een fles van 210 cc met 4 scheppen rijstebloem driks hij nu niet   meer
                  helemaal op
20 uur naar bed

Tussen 7 en 20 uur "bepaald" hij zelf of hij wakker is of wil slapen.
Bij ons werkt het prima

Groetjes Kim en Brooklyn
 
Hoi,

Mijn zoontje is 6 maanden. Zijn voedings schema zag er bij 4 maanden als volgt uit.

  8.00   uur:   Fles 180+6 scheppen
12.00   uur:   Fles 180+6 scheppen
16.00   uur:   Fles 180+6 scheppen
19.30   uur:   Fles 180+6 scheppen en 6 scheppen rijstebloem

Inprincipe is het de bedoeling dat bij 6 maanden 1 fles wordt vervangen door een groentehap en fruit. Dus tot die tijd kan je gewoon normale hoeveelheden aan flesvoeding geven. De fruit en groente die jij geeft is dan echt nog voor erbij. Ik persoonlijk zou niet al beginnen met groente en fruit, ik ben de 'wenperiode' gestart toen Tijn 5 1/2 maand was en hij is vorige week dinsdag 6 maanden geworden, toen is 1 fles ( 16.00 uur) komen te vervallen en is groente en fruit + wat diksap daar voor in de plaats gekomen.

Succes met jullie groter wordende kindjes.

Groetjes Kirsten en Tijn
 
Hoi Kim,

Ik denk dat je schema prima is hoor. Als dat voor jullie werkt, is het toch in orde? Dan maakt het niet uit of anderen het te lastig vinden. Maar omdat je het toch vraagt, hier even ons 'schema':

9u flesje van 210ml water met 7 schepjes (230ml voeding dus)
12u groentenpapje (nog maar net mee begonnen, dus een paar hapjes
13u flesje van 180ml water met 6 schepjes
16u fruit (ook maar een paar hapjes)
17u flesje van 180ml water met 6 schepjes
21u flesje van 180ml water met 6 schepjes en rijstebloem

Ons meisje is nu 4,5 maanden oud, en sinds vorige week zijn we gestart met groenten en fruit. Ze eet er nog niet zoveel van, maar vindt het wel heel lekker. Daarom geef ik haar achteraf dus telkens toch nog een volle fles, dan heeft ze zeker genoeg. Ik heb er al eentje rondlopen die héél slecht eet, en dat is echt een bron van frustratie! Vandaar dus misschien dat ik Mare wat meer geef? Ik dacht dat er een fles verviel vanaf het moment dat ze 150g groenten of fruit eten, dus zolang ze dat niet doet, krijgt ze nog lekker een flesje erna.

Groetjes,
Marian
 
Terug
Bovenaan