voedings schema!!

A

Anoniem

Guest
hoi

selina is nu 5 maandjes alweer en zou graag willen weten wat voor voedings schema’s jullie hebben voor jullie kindjes rond dezelfde leeftijd als selina.ik geef nog 5x 180cc flesjes maar wil proberen om potjes te geven en dan eerst tussendoor wat hapjes om te proberen  en dan een heel potje ipv flesje dit is selina haar schema nu:
07.00 flesje   180cc
11.00 flesje    180cc
15.00 flesje    180cc
18.30 flesje    180cc
22.00 flesje   210cc
 ik wil wel om 22.00 uur de flesje blijven geven anders slaapt ze slecht snachts.wat zouden julllie als advies geven om potjes te beginnen van fruit en groente.zelf eten wij  meestal rond 17.00 warm.  
liefs tara mama van selina 14-04-07

Toen ik nog 5 flessen gaf, vond ik het erg lastig om fruit en groente te geven. Of het zat te dicht op de volgende fles, of hij ging al weer slapen ....... het lukte bijna niet om "regelmatig" wat fruit/groente te geven.
Sinds maandag ben ik overgestapt naar 4 flessen. Ruben werd voor de late avondfles steeds moeilijker wakker en als hij dan wakker was, dan wilde hij het eerste uur niet meer slapen. Ook dronk hij de fles vaak niet leeg. We hebben de gok genomen om die laatste fles te laten vallen en dat gaat goed. Hij slaapt nu van 20 tot 7.

Hij krijgt nu rond 7.15 uur een fles van 210 ml (7 schepjes)
Rond 10.00 fruit
Rond 12.00 fles van 180 ml (6 schepjes)
Rond 16.00 fles van 180 ml
Rond 18.00 groente
Rond 19.30 fles van 210 ml

Als hij 's ochtends lekker ligt te slapen, dan verschuift zijn fruit naar het begin van de middag.

Ik geef dus eigenlijk altijd groente en fruit tussen 2 flessen in. Dat vond ik het makkelijkste ......... alleen dan was de kans wel groot dat Ruben sliep. Nu met 4 flessen heb ik daar nauwelijks nog last van.
Ruben is nu 5,5 maand oud.

Groeten, mam van Laura en Ruben .   ,nnpóü
;,lu

Onze dochter is van 24-4-2007. Wij proberen vanaf vandaag het volgende schema (als tip van consultatiebureau):

6:30 180 cc friso1 normaal
9:30 fruithapje
10:30 180 cc friso 1 normaal
14:30 180 cc friso 1 normaal
18:00 groentehapje (3 eetlepels van wat je zelf eet of een potje)
19:30 180 cc friso  1 normaal

Tussendoor wat water laten drinken.

Dit werd ons geadviseerd om over te gaan van 5 flessen naar 4 flessen met groenten en fruit. We proberen hier zachtjes naar toe te werken. Lukt natuurlijk niet in een keer!

Groetjes Belle

Hallo,

Onze zoon Jarno is nu een half jaar en zijn voedingsschema ziet er als volgt uit.

8.00 150 cc nutrilon 1 en 2 ( ik maak een kan voeding klaar en doe dan 20 schepjes nutrilon  1 en 20 schepjes nutrilon 2 )
10.30 een grote pot fruithap
11.00 naar bed
13.30 200 cc nutrilon 1 en 2
17.00 grote pot groente hap ( om en om met een gekookte aardappel erbij in )
20.00 2 gewelde liga's met een beetje diksap en bar le duc water, direct daarna een bordje dikke pap van rijstebloem en sinds vanavond met bambix granen groeipap er door heen.

Dit laatste doen wij omdat hij er nogal vaak een handje van heeft om een uur of 01.30 wakker te worden voor een voeding en hij dit best kan overbruggen tot 8 uur.
Dit zijn de vaste schema tijden en tussen door geef ik nog een soepstengel, lange vinger, bambix koekje of biscuitje. Ik ga beginnen met diksap, maar omdat Jarno niet vloeibaar kan drinken moeten we hier nog iets op zien te vinden.....dus tips zijn van harte welkom....en dan doel ik op het feit, hoe ik diksap dikker kan maken. Heb het al geprobeerd met Johannesbroodpitmeel ( doen we ook in de flesvoeding ) maar dat werk niet.

Groetjes Ilona, mama van Jarno 13-3-2007

Terug
Bovenaan