voedingsadvies en nog wat andere vraagjes

Hallo medemama's,

Ik heb een dochter van 6 weken, vorige week vrijdag woog ze 3940, dus ze zal nu ongeveer wel over de 4kg zitten. Ze krijgt sinds een week of 4 KV.

Vraag 1:
Hoeveel mag een baby nu precies binnenkrijgen? En wanneer is het echt teveel?
Ze "moet" 660 drinken volgens haar gewicht zeggen ze, maar ze kan veel meer op (6x130/140) =780/840 per 24 uur. En heel soms komt ze nog een 7de keer (in de nacht dan), maar dat beperk ik dan tot max 70cc.

Vraag 2:
Ze heeft af en toe (om de paar dagen)  best veel last van krampjes en winderigheid  en krijgt hiervoor al sab simplex (middel wordt alleen in duitsland en belgie verkocht maar kraamverzorgster prees het aan). Ze poept ongeveer om de dag (2 volle luiers meestal, soms maar 1).
Krijgt ze  van de "vele"voeding  krampjes?

Vraag 3:
Ze meld zich door de dag elke keer om de 3 uur soms om de 3,5 maar dat is echt soms  en de laatste voeding moet ik haar voor wakker maken, dat doe ik dan na 4 uur, op het cb zeggen ze nl. dat je niet langer dan 4 uur ertussen moet laten zitten anders gaat ze dag/nacht omgooien.
ik probeer met de laatste voeding rond 23.30 te zitten  zodat ze langer blijft slapen hoop ik dan want ze meld zich dan tussen 5.00 en 6.30). Als ze zich om 5.00uur meld krijgt ze max 70cc als ze zich 6.30 meld dan de gewone volle fles.
Iemand een tip of ik hier al mee naar 5 voedingen kan gaan? En zo ja ga ik dan geen problemen met de nacht krijgen, ze slaapt nl. nog steeds niet echt de 8 uur vol.

Alvast bedankt voor jullie tips!

Groetjes,
Nymue

Hoi,

Hier ook zo'n dochter. Ze is nu bijna 6 weken en woog vorige week 3310 gr. Bij de geboorte woog ze 2840. Een kleintje dus. Ze krijgt op dit moment 6 voedingen. Volgens de berekening 1,5 x haar gewicht mag ze dus ongeveer 500-550 cc hebben. De eerste voeding 's-nachts is 100 cc en daarna drinkt ze 4 x 135cc en de laatste voeding 100-135cc. Ze krijgt dus ook veel meer dan ze mag/moet hebben. Als ze minder drinkt blijft ze huilen. Ze neemt geen genoegen met minder. Onze eerste dochter dronk altijd te weinig en nu dus een die meer dan genoeg drinkt. Ik laat haar maar. Je kind geeft zelf aan wat ze wil en nodig heeft. Ik heb alleen wel gelezen dat ze niet meer dan 1000cc per dag mogen drinken in verband met de nieren. Zolang je daar niet aankomt moet je je denk ik niet zo'n zorgen maken.

Marit

Hoi hoi, ik heb het even opgezocht hoeveel Fenna kreeg met 6 weken, ze is nu bijna 11 weken. Ze was ongeveer ook 4 kilo en kreeg nog 6 voedingen. Gemiddeld zat ze op 750/800 cc per etmaal.
Op het laatst probeerde ik om de laatste voeding iets eerder te krijgen, zodat ik haar niet wakker hoefde te maken. Men zegt nl. dat de kleine, als je ze wakker maakt , hierna niet meer in een diepe slaap kunnen komen en dat ze dan dus weer eerder komen ipv. later...
Nu krijgt ze om ongeveer 21.00/21.30 uur haar laatste fles (en is dus nog wakker).
Ze slaapt dan door tot ongeveer 06.00 uur. In de laatste fles doe ik dan wel iets meer voeding zodat ze wat meer verzadigt is.
Deze 6 uur fles is gewoon weer haar eerste van de dag.
Nu krijgt ze 3x 165cc en 2x 200.
Ik hoop je wat te hebben geholpen, groetjes, Alida.

Terug
Bovenaan