voedingschema 1 jaar



Hoi ons dochtertje krijgt vanaf morgen een ander schema maar zit nog een beetje te twijfelen of dit wel goed is .

7 uur 250 ml pap (brinta)
10:00 uur fruithap
14:00 uur 2 boterhammen met een beker halfvolle melk
17:00 uur 250 gram groente en danoontje na
21:00 uur 210 cc nestle piyama papje

wat zijn de voedingsschema's van jullie kindjes van ongeveer deze leeftijd ?

 
Hoi,

Waarom wil je de lunch zo laat? Probeer gewoon je kindje mee te laten eten als je zelf ook eet (kan natuurlijk zijn dat jij zelf ook pas om 14.00u luncht :-D). Het lijkt me dat je kindje als ze om 14.00u brood gegeten heeft nog niet zoveel honger heeft als het tijd is voor de warme maaltijd.

Groetjes,
Line
 
Hoihoi,

Misschien een slaapje na de lunch? Ik ga een broodje eten met m'n zoon en daarna slaapt-ie van 13.00 tot ongeveer 14.30u. Maar goed, je moet natuurlijk doen wat voor jou en je kindje het beste werkt!

Groetjes,
Line
 
Hoi Bianca,

Mijn dochter is net 1 jaar. En net zoals jou dochter slaapt ze eerst voordat ze gaat lunchen. Dat heb ik ook lange tijd met mijn zoon gedaan. Hij is nu 3 jaar. Het komt vanzelf wel dat ze later gaan slapen en dan kun je haar ook voor het slapen gaan laten lunchen.

En haar schema nu is:
08:00 uur 150ml pap
10:00 uur fruithap + 120ml kv
11:30/12:00 uur in haar kamertje 90ml kv + slapen
14:00/15:00 uur: 150ml pap (ze eet al weken geen brood, dus maar pap)
17:00/18:00 uur avondeten + 100ml yoghurt (gewoon plain yoghurt)
20:00 uur 150-200ml papfles
Tussen 20:00 en 06:00 uur : 1 of 2 keer borstvoeding (soms zelfs 3 keer)

Verder wil zij nog alles gepureerd hebben. Probeer rapley-methode, al vanaf 7 maanden, maar eten en drinken vind ze maar niks. Alleen borstvoeding vindt ze fijn en gaat zonder problemen. Tot februari kreeg ze nog volledig borstvoeding (7 a 8 voedingen op een dag) en daarnaast dus fruit en groente.
Alleen water en thee drinkt ze uit (tuit)beker. Melk (kv) drinkt ze alleen als ik het haar met een lepeltje geef. Heb ook al halfvolle melk geprobeerd, maar dat vindt ze niet lekker.

Succes
groetjes Chantal
 
Terug
Bovenaan