voedingschema 4 maanden

onze zoon mag over 2 weken zijn fruithapje hebben
maar heeft iemand een voedingschema zodat ik ongeveer weet wanneer ik het fruithapje mag en kan geven
hij drinkt nu 5 x 200 cc
Hopelijk kan iemand mij advies geven , want het cb heb je ook weing tot niks aan
 
Onze zoon is sinds een paar dagen ook 4 maanden en hij krijgt ook fruithapje.
Hij begint om:7 uur met 200cc
12 uur 200 cc
tussen 2 en 3 een paar
hapjes fruithapje
17.00 200cc
22.00 200cc
en hij slaapt dan heerlijk door tot de volgende ochtend.
wij zijn van 5 voedingen naar 4 gegaan omdat hij 5 voedingen gewoon niet opkreeg en nu met 4 voedingen gaat dat perfekt.
ik hoop dat je er wat aan hebt.
 
Onze dochter kreeg ook met vier maanden haar fruithap. Wij deden het zo:
7.30 fles van 180 cc
9.00 fruit
12.00 fles 180cc
16.00 fles 180cc
20.00 papfles 210cc
en eventueel tussen 12 en 16 nog een liga met diksap.

Maar ik heb wel gemerkt dat iedereen je advies kan geven en dat dat heel fijn is, maar dat je uiteindelijk het beste je eigen gevoel kan volgen. En uit moet gaan van wat jij denkt dat je kindje fijn vindt en ook dat je moet uit gaan van hoe het bij jullie het beste uitkomt. Dus als je zoontje altijd slaapt rond 9.00, moet je het fruit gewoon op een ander tijdstip doen.
Veel succes
 
Wij gaven eerst een paar hapjes na de fles: de fles is nl. nog het belangrijkst op deze leeftijd en het fruit is alleen om te wennen.
Nu ons zoontje 5 maanden is geven wij hem wat meer fruit en dan kun je het beter tussen 2 flessen in doen dus inderdaad zoals hierboven vermeld.
Als je merkt dat je kindje zijn/haar fles niet meer leegdrinkt moet je iets minderen met het fruit: zoals gezegd is de melk op deze leeftijd het belangrijkst.
 
Terug
Bovenaan