voedingschema 6 maandjes

Hallo moeders,

Wat kan je soms toch weer gaan twijfelen over alle tips die je krijgt! Onze zoon is net 6 maanden. een flinke vent die heerlijk slaapt, speelt, rolt, en vooral goed eet en drinkt...
hier over ook een vraagje....
Thijs zijn ritme nu: + / -
07.00 220 fles
slapen van 08.30-10.00
10.00 een groot potje fruithap met stukjes
13.00 220 fles
slapen van 13.00 -15.00
tussen door iets van diksap met een liga
16.00 3/4 groot potje groenten, vlees,aardappelen o.i.d. met stukjes
slapen van 17.00 -18.00
laatste fles om 19.00 220 + nutrix

hij slaapt dan tot de volgende morgen 07.00
hij eet alles lekker op en vaart er goed bij. ik twijfel over de hoeveelheid slaap, en of je een kindje van 6 maanden een potje van 8 maanden kan geven. als hij de stukjes accepteerd dan is het toch goed?
Hoe doen jullie dit? ik heb het gevoel of mijn zoontje al in een ritme zit die hoort bij de leeftijd van een kind van 8 / 9   maand!
 
hoi mams,
Lastig he, Jamey is nu 7,5 maand en ik had bij 6 maanden ongeveer hetzelfde schema als jij , alleen maakt ik hem nog wakker om 22.00 uur voor zijn laatst fles.

Ik merk nu dat Jamey minder behoefte krijgt aan z'n flessen (Nutrilon) en 'vast' voedsel interessanter vind en meer eet. Want hij dronk ook 220 en nu soms maar 120 of minder... en z'n laatste fles lijkt hij niet eens meer nodig te hebben dat wil ik overmorgen op het cb bespreken.
Ik weet niet of de samenstelling van 6 en 8 maanden potjes nou verschilt, als het alleen de structuur is dan zou ik het lekker proberen. Ik maak ook regelmatig zelf eten voor Jamey en dat ik ook wat grover van structuur dat vind hij best.
Het kan dus zijn dat Thijs wat minder fles wil later, als hij net als Jamey gaat! Ben benieuwd of meer mama's dit herkennen!
Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
Hoi Hoi,
Ik ben met Ryan (6mnd+1week) gisteren bij het cb geweest en hij mag vanaf vandaag beginnen met brood en groeipap van 7 mnd. Dit omdat hij op zijn speen van de fles meer loopt te kauwen als te zuigen. Volgens de arts was dit een teken dat hij toe is aan iets nieuws, brood dus. Ik ben erg benieuwd hoe hij dit gaat vinden. We zullen wel zien! Volgens mij zit er geen verschil qua samenstelling van de potjes van 6 of 8 maanden, alleen de structuur is anders. Daardoor moeten de darmpjes wat harder werken, maar als Thijs geen bezwaar heeft is er volgens mij niets aan de hand. Succes ermee!
Groetjes Joyce
 
Terug
Bovenaan