voedingschema 7 mnd

Hoi meiden

Zal me even voorstellen.Ben Marjan en heb een zoontje Sem van 7 mnd (9-7-06)
Zijn schema is nu:

7:30 uur pap (nutix) op basis van 200cc opvolgmelk
10:30 uur hele pot fruit (van 6 mnd) of vers fruit
12:30 uur 200 cc opvolgmelk
15:30 uur 200cc opvolgmelk
17:30-18:00 uur hele pot groente (van 6 mnd)
18:30-19:00 uur 200 cc opvolgmelk

Mijn vraag is nu hoe dat dan straks gaat als hij brood gaat eten.Mag hij volgens mij al? En dan gaat er een voeding af toch?

Hoe hebben jullie dat gedaan?

Oja,nog een vraagje.Mag een baby van 7 mnd al yogurt als toetje?

Liefs Marjan

hoi,

je zou om 12.00 kunnen beginnen met het brood en daarna de fles geven. Op een gegeven moment drinken ze dan vanzelf minder en kun je bij bijv. een hele boterham nog 100 ml fles geven.

En yoghurt mag idd ook vanaf een maand of 7 a 8. Wel de volle variant, dat is beter!

Veel succes!

hoi,
goh wat drinkt je kindje veel.Mijn meisje drinkt echt weinig,ze is 6,5 mnd.
8.30 maak 200 voeding,ze drinkt rond 100
10/10,30 fruit en tussen door drinkt ze diksap(over hele dag rond de 70 cc)
12/12,30 maak 200 drinkt rond 50 de rest maak ik pap vandaar blijft dan nog rond de 50
                          van over.dan na bed.
16.00/16.30 groente + halve aardappel +diksap
18.00 diksap
19.15/19.30 250 voedin+3 scheppen rijstebloem(deze gaat meestal op)

Ben gisteren begonnen met wat bambix fijne granen,klein beetje en steeds opbouwen.De rest gebruik ik nutrix/rijstebloem.
groetjes gaby

Hoi Gaby,

ik wil nog ff reageren op jouw stukje. Volgens mij drinkt je dochter te weinig en komt dit omdat ze al regelmatig diksap krijgt. Dat is namelijk zoet en zorgt ervoor dat je hongergevoel afneemt. Het eerste jaar blijft melk de belangrijkste voeding en lijkt het mij dus belangrijker dat ze dat binnenkrijgt  in plaats van  de diksap.

groetjes

Hoi marlave?

Het is niet het diksap waardoor ze weinig melk drinkt.Ze vind gewoon niet erg interessant de melk.Diksap maak ik aan met water,ik bedoel heel erg weinig diksap.En soms drinkt ze bijna geen diksap en dan ook weinig melk dus dat is het echt niet,dan had ik de diksap alllang gestopt.
De avondfles van 250 gaat op,nu om 12 heeft ze rond de 150 gehad(eerst drinken de rest pap) en vanmorgen heeft ze 130 gehad.En ik dwing haar niet want dan spuugt ze het uit.
Tja...
ze groeit goed dus....2 wkn geleden 66.7 cm en 7.8 kilo bij 6 mnd.
groetjes gaby

Hoi Marjan,

Ik ben met 7 maanden om 12.00 uur een boterham gaan geven met 150 ml opvolgmelk erbij.
Ook heb ik de middagfles van 16.00 uur vervangen door een flesje diksap (ca. 125 ml) met een babyrijstewafeltje.
Je kind moet aan 500 ml vocht komen op een dag, maar daar is ook vocht uit eten bij gerekend.

Groetjes,
Marianne

Terug
Bovenaan