Voedingschema 8 maanden

<p>Hoi hoi, </p><p>Kunnen jullie je ervaring met me delen qua voedingsschema rond de 8 maanden. Mijn zoontje krijgt nu nog 4 flessen van 180, 100 gram fruit, een boterham en 200 gram warme hap. Dit is te veel aan flesvoeding volgens mij, maar hij drinkt het wel allemaal op. Ik ben heel benieuwd wat jullie doen om de honger te voorkomen, maar wel minder flesvoeding te geven. <br /><br /></p><p>dankjewel alvast! </p>

Als je kindje zoveel melk wil, lekker geven. Wij gaven tot 9 maanden ofzo nog 4 flessen en toen ineens terug naar 3 en een maandje later terug naar 2. Nu zitten we nog steeds op 2 flessen en voor ons werkt dat (dochter is bijna 14 maanden).
enige tip dit ik nog kan geven is soepstengels of crackers geven. Vanaf een maand of 10 gingen wij ook af en toe yoghurt geven (in ons geval kokosyoghurt ivm kmea) en toen ging het ook wel hard terug met de flesjes 

Als ik jouw verhaal zo lees kan je volgens mij sws het fruit wel naar 200gr doen. M’n zoontje is 6 maand en krijgt al 200 gr fruit+ 200 groente. Daarin tegen wil hij juist amper meer flesjes drinken ;) vooral van genieten zolang dat nog makkelijk gaat!

nog een (halve) boterham erbij? dus voor ontbijt een boterham, tussendoor fruit, lunch een boterham en dan avondeten een groentehap? 
volgens mij kun je dat prima gaan opbouwen, je zou eventueel ook iets anders als ontbijt kunnen aanbieden: havermout, pap oid? hier ook geprobeerd, maar hier is de good old boterham favoriet!

Onze dochter is 8,5 maand en haar schema is als volgt

06.30 uur 180 + 6 melk
09.00 uur fruit
11.30 uur hele boterham zonder korst met zuivelspread of smeerkaas
12.00 uur fles 180 + 6 melk
15.00 uur zuivelhapje speciaal voor baby's
18.00 uur groente potje
19.00 uur pap fles 180 + 6 melk en 3 schepjes pap.

Onze dochter van bijna 7 maanden houdt erg van eten ;) en haar schema is dit:
7.00-7.30 boterham met boter en fles waarvan ze 150-200 drinkt
10.15 stuk fruit
11.30 Boterham met boter en een fles waarvan ze 150-200 drinkt
15.00 kaakje, rijstewafel, of iets dergelijks met een paar slokjes water/thee uit een beker
17.30 avondeten: 100 gr groente, 80 gram aardappels/pasta, 20 gram vlees/vis
18.30 fles waarvan ze 150/200 drinkt

Mijn zoontje net 8 maanden krijgt het volgende:

07:00 uur fles 180 ml
11:00 uur potje frui 8+
15:00 uur fles 180 ml
18:30 uur potje warm eten + danontje
22:30 uur papfles

Tussendoor soepstengels
Baby chips
En met mama en papa wat mee snoepen van de koekjes en broodjes hihi :)

Hoop dat je er wat aan hebt veel geluk met je kleine:)

Terug
Bovenaan