Voedingschema advies

<p>Hi. Graag jullie tips mbt voedingschema. Onze zoon is 12 wk en krijgt nu overdag nog a 3 u voeding. Totaal 7 voedingen per dag. We bieden 150ml aan. We starten om 6.45u en hij drinkt dan vaak rond de 100ml en valt dan weer in slaap. De voedingen daarop drinkt hij wisselend: 100 tot 150ml. Voor de laatste voeding rond 21.45 maken wij heb wakker: dat gaat extreem moeizaam en drinkt dan maar 80ml om vervolgens weer als een blok in slaap te vallen. Nb als we dit tijdstip naar 23u rekken dan gebeurd hetzelfde. Snachts meldt hij zich tussen 2.30 en 3u en dan valt hij na 100ml in slaap. Het CB heeft geadviseerd er 4u tussen te laten zodat hij meer honger krijgt en zo meer gaat drinken en op 6 voedingen ipv 7 uit komt. Ik vrees alleen een beetje dat hij dan te weinig binnen krijgt.. Door deze verandering zal hij 's ochtends/de laatste voeding en nacht geloof ik niet meer gaan drinken!</p><p>Graag jullie tips!oh en hij groeit goed! </p>
 
Lekker voeden op verzoek! Kindjes laten zichzelf echt niet verhongeren.
Howel ik Bv gaf heb ik hem echt nooit wakker gemaakt.. Al vroeg lag hij rond 1900u op bed en ik zag wel hoelaat hij kwam!
Iedere 3 uur voeden schijnt ook beter te zijn dan iedere 4 uur grotere porties. Babymaagjes zijn maar klein!
 
Ik zou ook niet wakker maken s avonds. Heb ik nooit gedaan. Zeker als hij toch komt in de nacht, heeft het geen nut. Grote kans dat hij s  nachts rond dezelfde tijd komt als je hem niet wakker maakt s avonds. Dus zelf lekker op tijd naar bed gaan en dan zie je het wel. En ja, dan zijn er nachten dat hij om 1.00 en 5.00 komt bijvoorbeeld, maarja dat is so m niet anders. 
Overdag zou ik gewoon elke 3 uur aanhouden. 4 uur is lastig hoor, vaak slapen ze tussendoor te kort om het dan te redden tot de volgende voeding als ze nog zo klein zijn. En als je om de 4 uur voed, moet hij 180cc drinken eigenlijk. 120/150 is elke 3 uur, 180 is elke 4 uur. 
Maar ook overdag zou ik het een béétje los laten. Ik keek altijd gewoon hoe het s nachts ging en daar paste ik overdag mn tijden op aan. De ene nacht was het laatste flesje om 3.00, de andere nacht om 5.00. Ik hield er minimaal 2.5 uur tussen overdag, maar als ze lekker sliepen maakte ik ze niet wakker en zat er soms ook 4 uur tussen. Mijn dochters dronken ook lange tijd 7 voedingen van 150cc op een dag. Prima!
 
Terug
Bovenaan