Voedingschema baby 1 jaar

<p>Ik ben heel benieuwd hoe al jullie schema's zijn?</p><p>Ons meisje is 1 jaar... </p><p>Maar soms ben ik bang dat ze niet heel veel eet. Fruit is ze echt niet gek op. Dus dat eet ze ook heel slecht. Ik bied het wel aan. </p><p>Meestal word ze hier rond 6 wakker voor een fles( nutrilon) 180+6 maar drinkt nog maar 150 ongeveer</p><p>09:00 fruit met beschuitje( maar dat fruit eet ze een paar hapjes van en klaar. </p><p>12:00 1 of 2 boterhammen met beker half volle melk</p><p>15:00 wat lekkers. </p><p>17:00 Avondeten. Ze eet met ons mee dus weet eigenlijk niet hoeveel. Vol is vol.. Meestal wil ze er ook geen toetje meer achteraan dus ga er van uit dat ze dan echt goed vol zit. </p><p>18:30/19:00 gaat ze nog wel met een fles halfvolle melk naar bed. Zonder melk gaat ze echt niet slapen.  </p><p>Dus heb eigenlijk nog maar 1 flesvoeding.. </p><p>Maar toevallig vandaag kwam ze sochtends niet voor een flesvoeding. Maar heb ik haar om 08:00 1 boterham + beschuitje en beker melk gegeven. Dus het verander hier nog weleens? en dat slapen is hier ook een dingetje... Heb echt totaal geen ritme. De ene keer doet ze 1 slaapje. De andere keren doet ze er 2. Maar slaapt dan elke keer maar 30 min. ?. </p><p>Beetje lang verhaal haha. Maar ben heel benieuwd wat ik zou kunnen verandere kwa fruit. Of krijgt ze toch genoeg binnen ?</p><p> </p>

Klinkt naar mijn idee niet als een kindje wat te weinig binnen krijgt hoor!
En als je bang bent dat ze te weinig fruit binnen krijgt, zou je het kunnen bewaren en dan door kwark of yoghurt heen kunnen blenderen, doe ik hier ook als mijn zoontje geen trek meer heeft in zijn fruit. Hij vindt het heerlijk en zo krijgt hij het alsnog binnen 

Hi aapje, 
Klinkt als een prima schema.
Ons mannetje is 11 maanden en eet het volgende: 
06:30 1-2 boterhammen (jam, smeerkaas, pindakaas, hoemoes, geprakte banaan) en fruit (ik prak het met een vork en geef het met een lepel, bijv kiwi, peer, mandarijn in stukjes)
09:00 fles 150 en naar bed
12:30 1-2 boterhammen, maar ook wel yoghurt / vla
15:00 fles 120 en naar bed
17:30 avond eten: flinke bak warm eten (ik maak het van te voren en vries het in, bijv. boerenkool met vega worst, visschotel met wortel/rijst/boontjes/pangasius of pasta bolognese met spinazie/tomatensaus/champignon) en vla toe
19:00 fles 180 en naar bed
ik vind zelf groente vooral belangrijk, qua fruit gaat hier appelmoes ook heel goed en sappige peer, mango en mandarijn in stukjes is ie ook gek op
hoop dat je hier wat aan hebt!

Hier hetvolgende schema:
7.30 1 broodje met beker halfvolle melk
9.30 2 stuks fruit en water
12.00 2 boterhammen en water
15.30 tussendoortje: koekje, rozijntjes, tomaatjes/komkommer
17.00 warm eten zo'n 200 gram en klein beetje toeyje
19.00 fles 180 cc. Deze wil ik binnen nu en een maand afbouwen en gewone warme melk geven denk ik?

Hier hetvolgende schema:
7.30 1 broodje met beker halfvolle melk
9.30 2 stuks fruit en water
12.00 2 boterhammen en water
15.30 tussendoortje: koekje, rozijntjes, tomaatjes/komkommer
17.00 warm eten zo'n 200 gram en klein beetje toeyje
19.00 fles 180 cc. Deze wil ik binnen nu en een maand afbouwen en gewone warme melk geven denk ik?

Terug
Bovenaan