Voedingschema baby 4 maanden

<p>Ons 2e kindje is nu 4 maanden oud. Wij zijn al begonnen met het geven van kleine oefenhapjes, deze gaan er goed in!</p><p>Wij geven nog 5 flessen op een dag. In principe elke 3 uur. 9,12,3,6,9(deze geven ee als we gaan slapen) . Nu gaat hij meestal naar bed rond 7/half8 en wanneer wij gaan slapen geven we die laatste fles. Ik denk dat deze er prima af kan aangezien hij al heerlijk slaapt en zich ook niet meldt maar zo komen we niet aan hrt aantal ML op een dag. Kunnen we het beste die latere avondfles gewoon blijven geven of kan het geen kwaad om deze over te slaan? En wat is jullie schema? </p>

Maar als je de late avondfles niet meet geeft, zou hij van 18.00 - 9.00 zonder voeding moeten??? Dat is echt mega lang. Ik vind van 21.00 - 9.00 al superlang voor zo'n ukkie. Slaapt hij echt tot 9.00? Wauw!

Het 'normale' ritme is een fles van 180 rond 7.00/11.00/15.00/19.00 en dan nog een avondvoeding of nachtvoeding op verzoek. 4x180 is wel voldoende hoor, en als hij 's avonds of s nachts om een voeding vraagt is dat de 5e en dat is ook prima.

Je kan natuurlijk eens proberen om de avondfles weg te laten, maar ik vind van 18.00 tot 9.00 zonder voeding veel te lang voor zo'n kleintje en grote kans dat hij dan toch s avonds of s nachts wakker wordt voor een flesje!

LEvB: haha ja, slapen vanaf +-19.00 tot half 9 ongeveer in de ochtend. Even aankleden, ontbijt maken en fles geven. Dus rond 9 uur fles, en dat zonder 1x mopperen.
Nee, ik zeg het ook een beetje wazig.. Ik wil proberen om ipv 3 uur dan 4 uur tussen voedingen te houden en dan die laatste fles laten vallen. Dus dan zou het 9,13,17 en 21 worden zeg maar.. Maar zo kan er dus wel een fles af, maar dan komen we niet meer aan het aantal ML als je het rekensommetje maakt. Dan zouden we tussendoor nog ergens een oefenhapje doen, dat wel. 

En als je er 4 uur tussen laat en 210cc aanbiedt? Hoeveel drinkt hij nu?

4x210 = ongeveer 1 liter, ruim voldoende
4x180 = 800cc, lijkt me ook wel voldoende toch? Als hij honger heeft, vraagt hij vanzelf wel om een nachtvoeding zou je zeggen..

Heerlijk hoor dat hij zoooo goed slaapt s nachts. Echt een cadeautje!

We gaan eens puzzelen! Kijken wat de beste optie is.
Onze kinderen zijn beiden goede slapers, echt heel fijn. Inderdaad een echte cadeautje

Onze dochter sliep ook 12 uur lang zonder nachtvoeding/avondvoeding. Ritme was 7-11-15-19 en dan naar bed. Ideaal☺️ Inmiddels is ze 2 jaar oud dus helemaal zeker weet ik het niet maar dacht dat we rond 4/5 maand wel naar 210 cc zijn gegaan. Ze sliep 12 uur lant vanaf 6 weken en toen gaf ik wel 5 flesjes en dan om de 3-3,5 uur om aan ML te komen. Tot cjg zei verhoog de fles maar en laat er 4 uur tussen. Soms is het zelf een beetje zoeken wat werkt.

Je hebt een werkend schema, waarom dan de noodzaak om nu te veranderen? Je kleintje doet het er blijkbaar heel goed op, dus ga er vooral mee door! 
Er is echt geen harde regel die stelt dat je nu naar 4 flessen moet, hoor. En je geeft zelf ook al aan dat je dan waarschijnlijk op te weinig ml's uitkomt...
Lekker doorgaan dus, je bent al goed bezig ;)

Terug
Bovenaan