Voedingschema baby 5 a 6 maanden

<p style="text-align: left;">Lieve mama's,</p><p>Ik heb een zoontje van 5,5 maand, hij is 8,2 kg, hij krijgt 5x 230cc en een groentehapje per dag. Maar hij heeft hier niet genoeg aan! Hij is zo hongerig met name in de avond en sinds laatste week komt hij weer in de nacht, dus eigenlijk krijgt hij als ik de nacht erbij reken 6x 230 cc.  </p><p>Wat is jullie voedingsschema voor een baby van bijna 6 maanden?</p>
 
Als hij wakker word om half 10 150 melk
Om 11 uur 100 gram fruit
Om 1 uur 1 boterham
Om 18u 100 gram groente 80 gram aardappels en 20 gram vlees
En dan om 22u 210 melk
 
Ik zou meer melk willen geven maar hij spuugt heel veel. Is nu een half jaar. Komt door het spugen wat minder hard aan. Vandaar vooral vast voedsel.
Maar aan het bovenstaande heeft hij wel genoeg. Geeft geen honger aan
 
Ik zou proberen fruit erbij te geven in de ochtend, en beginnen met brood. Brood gaat de eerste weken vaak nog erg moeilijk, maar je zal zien dat als je er nu mee begint, hij over een maandje zo een boterham op kan!
En anders in de ochtend en evt. in de avond pap geven? Dat vult wat meer!
 
Wow wat veel melk. Hier is ons schema baby 5 maanden.
8 uur 180ml
10 uur groente hapje
12 uur 180ml
14 uur liga of een stukje brood met boter of maisknabbel
16 uur 180ml
18 uur fruit
20 uur 180 ml
Groente en fruit moment wisselt nog wel eens.
 
 
 
 
Wow wat veel melk. Hier is ons schema baby 5 maanden.
8 uur 180ml
10 uur groente hapje
12 uur 180ml
14 uur liga of een stukje brood met boter of maisknabbel
16 uur 180ml
18 uur fruit
20 uur 180 ml
Groente en fruit moment wisselt nog wel eens.
 
 
 
 
Ja veel melk he! Ja ik kam niet anders hij heeft honger en ik moet eerlijk zeggen, ik ben bang om brood te geven, bang dat hij erin stikt ofzo. Geven jullie het met boter of gewoon droog? Ik wil met pap beginnen en inderdaad in de ochtend fruit erbij.
 
Wij zijn nog niet uitgebreid met brood begonnen, maar heb al wel eens geprobeerd (zoontje is ook 5,5 maand). De truc was bij ons op het begin echt hele kleine stukjes tegelijk aan te bieden. Hij moest best even kuchen en kokhalzen omdat hij het niet goed weggeslikt kreeg, maar toen ik hele kleine stukjes brood plukte (gewoon droog dus), echt zomaar 1cm, kreeg hij het al heel snel zonder proesten weg!
 
Verder zou ik ook proberen om inderdaad met fruit te beginnen. En misschien de hoeveelheid groente wat groter maken?
 
Hallo mama's , 
Mijn zoontje is bijna 6 maanden (volgende week), ik ben alvast begonnen met de 6+ maanden maaltijd potjes en nu ben ik benieuwd hoeveel jullie, jullie kleintje geven per keer? Mijn zoontje eet namelijk een heel potje van 200 gram op, nu weet ik niet of dit te veel of een prima hoeveelheid is.
Zijn dag ziet er ongeveer als volgt uit:
08:00  pap +- 210 
10:00 fruit +- 100 gram
12:00 / 13:00 fles 210 water + 7 schepjes 
16:00 fles 210 water + 7 schepjes 
18:00 warme maaltijd 200 gram 
20:00 fles 210 + 7 schepjes 
Tussendoor krijgt hij af en toe een beetje water, als hij er behoefte aan heeft (accepteerd het niet altijd).
Ben benieuwd naar jullie ervaring :)
 
 
 
Terug
Bovenaan