Voedingschema baby 6+ maand

<p style="text-align: left;">Hooi!</p><p>Ik heb een zoontje van 6 1/2 maand, die heerlijk geniet van zijn fruithapje ‘s morgens en ‘s middags van zijn groentehapje met aardappels of pasta.</p><p>Zijn (voedings)schema ziet er nu zo uit:</p><p>6:30: BV</p><p>8:00: wakker</p><p>9:00: fruithapje </p><p>09:30-11:00: slapen</p><p>11:00: BV</p><p>12:30: slapen</p><p>15:00/15:30: BV</p><p>17:00: groentehapje en soms nog even slapen tot 18:30</p><p>19:00: BV</p><p>19:30: slapen</p><p>20:45: BV</p><p>Nu is mijn vraag: hoeveel moet ik aanbieden met het groentehapje te vervangen voor de voeding van 19:00? En ik wil dan uiteindelijk de voeding van 20:45 gaan vervroegen. Of deden jullie dat op dat moment nog niet? </p>

Je kan 200 gram aanbieden, maar is wel even afwachten of hij dat allemaal opeet. Wordt hij wakker voor die laatste voeding? Anders zou je eens kunnen kijken wat er gebeurt als je die weglaat. Of na z'n groentehap evt een slaapje wat hij nu soms doet en dan pas voeden als hij weer naar bed gaat voor de nacht. 

@anna Eva: in totaal 200 gr? Dus groente + aardappelen bijv?
Hij wordt zeker wakker voor zijn laatste voeding. Laatst was ik vergeten hem om 19:00 te voeden en toen wilde hij om 20:30 al voeding en dat werkte wat minder goed, omdat hij toen ‘s nachts kwam voor voeding. Dus dat is nog even zoeken

Ja in totaal 200 gram. Aardappels, groente en evt vlees/vis. Dit geldt trouwens ook voor het fruithapje. Die mag ook 200 gram zijn. 
Lastig idd, maar dan denk ik dat als hij uiteindelijk meer andere dingen gaat eten dat er dan wel een voedingsmoment gaat wegvallen. 

Ja precies. Ik gebruik diepvriesblokjes om het makkelijker te kunnen doseren. Even uitzoeken hoeveel gram dat is.
Het is weer even puzzelen ?

Ik ben zelf rond die tijd begonnen met een papfles smorgens en een boterham tussen de middag. Ik heb toen alles opgeschoven en kom nu uit op 3 voedingen, maar ik geef de fles dus dat is iets makkelijker denkik. Ik heb de flessen gewoon wat opgehoogd. 
Maar bij ons is het nu zo:
07.00uur papfles 210ml
9.30uur fruit (1 stuk, bijvoorbeeld 1 geprakte kiwi of een halve banaan geprakt), daarbij water in een flesje. 
10.00-11.00uur slapen.
11.30/12.00uur boterham en als deze op is een fles van 210ml
na het middagdutje rond 15.00uur een maisstengel met water. 
16.30/17.00uur avondeten; groente aardappels en vlees.
rond 18.30 laatste fles 210ml en naar bed

Terug
Bovenaan