Voedingschema baby 6 maanden

Hallo,

Ik zie op internet allemaal voedingschemas met 3 of 4 flessen. Ik geef ons meisje borstvoeding dus vind het lastig wat voor een voedingschema ik moet aan houden omdat ze nog vaak drinken wil..

Haar ritme:
7:30 borstvoeding
9:30 fruit, ongv. 50-100 gram. Meer eet ze er niet van
12:00 borstvoeding en paar stukjes brood
15:00 borstvoeding
18:00 Groente ongv. 50 gram. Ze eet dit bijna niet
19:00 borstvoeding
22:00 borstvoeding en slaapt dan tot de volgende ochtend.

Ze doet het hier heel goed op maar ik wil eigenlijk wel naar minder melk. Zou ik water bij geven of is dit niet nodig als je borstvoeding geeft? Hoor graag hoe jullie het doen? :)

Hoi!!

Vanaf 6 maanden kun je je kindje ook water, thee, oid. aanbieden. Vanaf dan hebben ze meer behoefte aan vocht. In het begin om puur wat te oefenen om vervolgens, icm met een váste maaltijd één borst- of flesvoeding er mee te vervangen.
Om alvast aan smaken te wennen kan het wel goed zijn om al langzaam te beginnen met slokjes water.

Borstvoeding kan nog gewoon het dorstlessende ‘drankje’ blijven, en als ze nog vaak wil drinken zal dat waarschijnlijk ook wel voor haar het geval zijn. Dan maakt het echt niet uit hoe vaak.

Hoe meer je kindje uiteindelijk gaat eten, hoe minder vaak ze wellicht borstvoeding zal willen. Óf ze drinkt juist korter en is sneller verzadigd, dan gebruikt ze de borstvoeding steeds wat meer als dorstlesser. Dit kun je gewoon langzaam, naar je eigen gevoel, opbouwen. ☺️

Water is zeker niet 'nodig' als je bv geeft. Als jij zelf wilt afbouwen is het natuurlijk wel anders, maar bij mijn weten blijft melk de hoofdvoeding tot een jaar. Ik heb best lang gevoed en m'n dochter dronk met 6 maanden nog ik denk een keer of 7/8 per 24 uur. Toen net begonnen met Rapley en op iets van 11 maanden water geïntroduceerd. Ze mocht gewoon bij mij drinken wanneer ze wilde, voor mij werkte dat heel fijn.

Hier een dochtertje van 6,5 maand met precies hetzelfde schema. Alleen krijgt ze om 22 uur niets meer, ze slaapt meestal door van 19 tot 6:30 ongeveer. Volgens mij kunnen ze bij borstvoeding nooit te veel krijgen

Geen water, en lekker alles blijven aanbieden zonder druk. Onze kleine meid gaf ik ook borstvoeding tot en met 7 maanden. Pas met 8 maanden begon ze grotere hoeveelheden brood, groente en fruit groter te worden. Zolang ze goed groeit, poept en plast en vrolijk is lekker borstvoeding blijven geven. Daar halen babys genoeg uit. Succes.

Terug
Bovenaan