voedingschema baby 6 maanden

Hallo moeders, Mijn zoontje is nu 5,5 maand oud en alles met zijn voeding loopt nu sinds een maand of twee heel regelmatig.
6.00 fles nutrilon forte 200ml
10.00 fles" + nutrix
14.00 fles"
18.00 fles"
23.00 fles" + nutrix
We zij er helemaal aan gewend maar we moeten er toch aan geloven dat hij over een halve maand toch wel fruit bij moet hebben en over 1 a 1,5 maand ook groente.
Hoe doen jullie dat? Wat voor fruit? Wat voor groente? vanaf welke leeftijd?
We hebben banaan al wel geprobeerd, hij vind het heerlijk! Alleen na 5x banaan te hebben gegeven zat hij 1 week helemaal onder de uitslag! kan het daarvan komen? Of heeft dat eerder met de droogte van zijn huidje te maken i.v.m het weer? Nou ja ik ben bebieuwd wat jullie je kleintjes geven?
Geef je ze bijv. ook sap? Mag je appelsap uit een pak geven of kun je beter speciaal kopen of zelf persen? En vaaf wanneer kunnen ze het beste een tuit-antilek bekertje krijgen?
Wat een hoop vragen! ik kan ook wel naar het c.b. bellen maar heb liever ervaringen van andere ouders!
Ben erg benieuwd.

Lieve groetjes,
kijk ook eens op mijn site:
www.pipvangent.web-log.nl
 
Hallo Marjolijn,

Ik heb twee dochters, een van 2 jaar en een van 3 mnd. Ik kan me herinneren dat ik, toen mijn oudste dochter fruithapjes is gaan eten, dat langzaam heb moeten opbouwen. Zo heb ik haar eerst iedere dag 2 lepeltjes gegeven. Na een paar dagen werden het er 3 of 4. Daarna weer iets meer, totdat ze wel een half potje op luste.(dan heb ik het over de kleinste potjes)Ik heb wel iedere keer een ander smaakje gekocht. Natuurlijk heb je de eerste paar maanden niet zo veel keus, maar er is variatie genoeg voor zo'n kleintje.
Wat sap betreft heb ik haar vanaf 4 mnd diksap gegeven. En ik met appel begonnen. Dat is eigenlijk hetzelfde als appelsap, maar dan geconcentreerd. Je moet het aanlengen met water en kan er dus net zoveel bij doen als je baby lekker vind.
Toen er uiteindelijk ook nog groentehapjes bij kwamen, die ik trouwens op dezelfde manier heb opgebouwd, ging ze vanzelfsprekend minder melk drinken. Op een gegeven moment kwamen we op een punt waarbij er een hele fles weg viel en ze er een hele groentehapje voor in de plaats luste. (ook weer kleinste portie trouwens)
Ik vond het zelf belangrijk dat ze gevarieerd ging eten en heb daarom ook zo verschillend mogelijk gekocht. Toen ik wist at het goed ging ben ik alle groente en fruithapjes zelf gaan bereiden.

Maar over die uitslag waar jij het over hebt,daar weet ik helaas niets van. Ik zou met zoiets altijd even langs een huisarts gaan.
 
Terug
Bovenaan