Voedingschema baby 7/8 maand

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik ben even benieuwd naar jullie voedingschema. Onze zoon is volgende week 8 maand oud. De laatste tijd drinkt hij zijn flessen niet meer geweldig. Vraag me af wanneer hij een fles minder zou kunnen krijgen.</p><p>Hier zijn schema:                                   7.00 180/6 + 3/4 boterham                   09.00 fruit                                               11.00 180/6                                             13.00 1 boterham                                   15.00 180/6                                             16.30 warm eten                                     18.30 180/6</p><p>Dit is zo ongeveer zijn schema. Het wisseld nog wel eens qua aantal. </p><p>Alvast bedankt voor de reactie! </p>

Hoi
Mijn dochtertje, volgende week ook 8 maanden, drinkt nog 3 flessen per dag. Dit is een beetje vanzelf gegaan door haar slaapjes overdag. Cb gaf toen (6.5 maand) aan dat het nog wel wat vroeg was voor 3 flessen, maar we kregen echt geen vierde fles in ons schema gepropt. We zijn daarom wat grotere flessen gaan geven (210+7 ipv 180+6), deze drinkt ze niet altijd helemaal op. Na volgende week gaan we weer terug naar 180+6.
Haar schema:
7.30u fles 210+7
9.30/10u fruit
12/12.30u broodje
13u fles 210+7
15u thee/water + koekje (dit slaan we regelmatig over doordat ze dan slaapt) 
17u warme hap
19u fles 210+7

Vraagt je kindje echt om de fles om 15 u? Of van die dag krijgen van 11u? Je zou kunnen kijken of je die van 11 u wat later kan geven, waardoor die van 15 u niet meer nodig is? Maar bij ons zijn de flessen steeds vanzelf minder geworden, zonder actief afbouwen. Ben daardoor ook wel van mening dat je kindje het vanzelf aangeeft als het niet meer hoeft. Bij elk kindje is dat anders. Meerdere vriendinnen hebben de vierde fles bij hun kindje wel afgebouwd en dat gaat ook prima bij hen. Kwestie van proberen hoe het bij jou kindje gaat als je het schema aanpast?
Succes ermee! 

*Typfoutje. Moet zijn:
Vraagt je kindje echt om de fles om 15 u? Of die van 11u? Je zou kunnen kijken...... 

Mijn zoontje is volgende week ook 8 maanden. De laatste tijd gaan de flessen hier ook minder. Ik geef ze wel, maar dan minder. Hier is ons schema (grofweg)
6.00 uur fles 180+6
8.30 uur fruit (veel!)
10.30 uur fles 120+4
12.00 uur boterham 
14.00 uur tussendoortje (pap, extra fruit, extra brood, yoghurt of Liga met sap ofzo) 
16.00 uur fles 120+4
18.00 uur avondeten ongeveer 100 Gr groente 80 Gr pasta of aardappels en 20 Gr vlees vis of kip
19.00 uur fles 180+6
en dan naar bed ?

Mijn zoontje is net 8 maanden. Wij mochten juist van het bureau met de 6 maanden al naar 3 flessen! Sterker nog, ze zeiden me zelf dat ik de 4e fles mocht afbouwen of weglaten. 
Nu tegenwoordig ziet het er zo uit:
7.00 bordje pap met 180 opvolgmelk gemaakt.
9.00 uur fruit 1 stuk
12.00 uur 1 boterham met beleg en een fles opvolgmelk 120 cc (deze gaat niet altijd helemaal leeg)
15.00 uur drinken (water, roosvicee, thee) en naar behoefte tussendoortje (1/2soepstengel, 1/2 rijstewafel, beetje fruit, maisvinger)
16.30/17.00 uur warm eten
17.30/18.00 uur toetje( als wij eten, zit hij er bij en krijgt hij n toetje)
18.30/19.00 uur fles 180cc opvolgmelk ( gaat ook noet altijd leeg, laat vaak 30cc staan)

Dus als antwoord op je vraag: kijk naar de behoefte van je kindje. Als hij er aan toe is om minder flessen te drinken, zou ik de fles van 15.00 uur eens weglaten en wat drinken en n tussendoortje aanbieden. Hij krijgt over de hele dag echt wel genoeg voedingstoffen binnen voor n fles minder! ?

Iedereen bedankt!! Ga eens proberen de fles van 11.00 wat te rekken en die van 15.00 te vervangen. Wat wel lastig is hij wil niks anders drinken.. Heb thee/water/diksap geprobeerd. Ook uit allerlei flessen/beker/ anti lek beker etc. Herkend iemand dit misschien? Of zou hij door juist een fles minder te krijgen wel behoefte hebben aan ander drinken.

Ben benieuwd hoe het verschuiven gaat, succes ermee!
Wat betreft je andere vraag, lastig! Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het enige dat in me opkwam was dat je hele waterige melk maakt? Bijv een schepje poeder op 90 ml water? Geeeeen idee of het werkt. Hopelijk hebben anderen nog goeie tips. 

Terug
Bovenaan