voedingschema bijna 5 maanden.

Hallo,

Mijn dochtertje Lune is bijna 5 maanden. We zijn al begonnen met fruit en groente hapjes. En lekker dat ze dat vindt!!!
Maar ik ben benieuwd wat jullie schema's zijn. En wat jullie nog meer geven naast het potje? Diksap of nog een beetje flesvoeding?

Ons schema (sinds gisteren) is:

08.00 - 08.30 uur. Eerste flesje (180cc met 6 schepjes)
13.00 uur. Fruithapje. Een heel potje en dan nog 90 cc fles. (drinkt ze niet helemaal op)
17.00 uur. Groentje hapje. Half potje en 150 cc flesvoeding.
21.00 - 21.30 uur. Flesvoeding. 180 cc met 6 schepjes.

Daarna slaapt ze de hele nacht door. (doet ze al 4 maanden, heerlijk,niets te klagen).
Lune is nu dus bijna 5 maanden, is 60 cm en weegt 6100 gram.

Ben benieuwd hoe jullie het doen.

Groetjes Jolien

haai,

mijn dochter is nu 4,5 maand en haar schema is als volgt.

7.00 flesvoeding 180cc 6 schepjes nutrilon en een schep nutrix af en toe.
09.30: half fruitpotje gemengd met een halve liga.
11:30: fles, 180cc
16:30: fles, 150cc
18:30: groente hap, ong 2 eetlepels met daarna beetje roosvicee.
20:00: flesje,150cc
23:00   fles, 180cc +schepje nutrix.

als je zo kijkt ben ik eigenlijk wel de hele dag bezig met voeden van haar, maar ik krijg haar niet aan de vier flessen ze krijst moord en brand.
ze weegt nu zo,n 7 kilo en 64 cm dit was twee weken geleden dus ze zal nu wel weer wat meer wegen.

groetjes Bianca

oh ja vergeten ze krijgt om de twee dagen een danoontje start en dat vind ze smullen ze smeert het in haar gezicht haar haren en als het niet snel genoeg naar haar zin gaat dan is het gillen.

groetjes

Hoi,

Onze zoon Stijn is 5 maanden. Toen hij 4 maanden was zijn we begonnen met een paar hapjes groente. Inmiddels eet hij ''s morgens een heel potje leeg (tenminste, we maken het zelf maar de hoeveelheid staat gelijk aan een heel potje). Als hij een half jaar is en in principe naar 3 voedingen gaat dan gaan we 's ochtends fruit geven en 's middags eind van de middag groente. Schema is als volgt momenteel:

7.00 uur 200 cc (180 cc + 6 schepjes)
10.00 uur groente of fruithapje heel potje
12.00 uur 180 cc (180 cc + 6 schepjes en hij laat klein beetje onderin de fles zitten)
17.00 uur 180 cc (180 cc + 6 schepjes en hij laat klein beetje onderin de fles zitten)
21.00 uur 200 cc (180 cc + 6 schepjes en 3 eetlepels rijstebloem).

's morgens slaapt hij meestal van half 11 tot half 12, 's middags van half 2 tot ongeveer 3 uur en dan 's avonds vanaf 7 uur. Om 9 uur nog even de fles maar hij wordt er niet echt wakker door. Even de fles en kwartiertje later weer slapen en dan tot half 7 in de ochtend slapen.

Terug
Bovenaan