voedingschema en cb

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Wij zijn gisteren op het cb geweest en alles was goed!! tycho weegt 8565 gr en is 72 cm groot!!

maar we mogen nu tussen de middag starten met brood en de avond met warm eten. Wie heeft hier ervaring mee????? want geef je dan nog de avond fles voor het slapen??? vergeten te vragen daar.............

xx wen mv tycho

zelfde advies aan ons.

Het avondeten zijn we wel meebegonnen. Mirne krijgt ongeveer 100cc van ons eigen eten (gepureerd) of een half pojte (voor 6 maanden zijn die potjes 200cc). Dat is wel 30 kleine lepeltjes en daarna heeft ze het meestal wel gezien. Dat is natuurlijk lang niet genoeg, meestal klokt ze d'r nog rustig 200cc melk met rijstebloem achteraan.
Het eten geven we als we zelf eten, rond half 7, 7 uur. De melk om een uur of half 8, 8 uur. En daarna valt ze als een blok in slaap tot de volgende morgen 7 uur :)

Dat brood bij de lunch krijgt ze nog niet. Ze heeft geen tanden en vindt brood wel interesssant, maar kan er eigenlijk vrij weinig mee.

Barbara
Mirne is nu 7 maanden

hallo rode monster... (hahaha)

Tycho heeft ook nog geen tanden.... maar het cb zei dat we het moesten weken in de melk en dan geven zodat ie   er vast aan went hoe langer je wacht hoe moeilijk het wordt hem straks op vast voedsel te krijgen

xx wen

Hoi mama van Tycho,

Wij zijn afgelopen dinsdag naar het cb geweest, Yari is nu 8600 gram en 68,5 cm.
Gewicht precies op de middellijn, lengte iets eronder ( wel mooi oplopend ).

Yari is ook van 06-07-06 ( Tycho toch ook ? )
We zijn in het weekend met brood begonnen, gewoon korstjes eraf, klein beetje boter erop ( vind in de melk dopen zo'n vieze bedoeling)
Kleine stukjes in zijn wangzak stoppen, meneer vind het heerlijk !!! ( bij hem ook geen tand te bekennen )
Hij eet nu ongeveer een half sneetje op. Daarna krijgt hij nog een flesje van ongeveer 165 cc na. ( maar drinkt hier maar ongeveer 120 cc van..)

Ik zal ff zijn schems hier typen, misschien heb je er wat aan..

7.30 uur           papfles van opvolgmelk met meergranenpap
10.30 uur        heel potje fruit van 6 maanden
12.00 uur       half sneetje brood met 165 cc opvolgmelk na ( gaat niet op )
15.00 uur       diksap met heeeel veeeeeel water en soms een rijstewafeltje
16.30 uur        warme hap, potje van 6 maanden en danoontje start na.
19.30 uur       fles 200 cc opvolgmelk met een heel klein beetje rijstebloem
                               ( laat vaak 50 cc staan )

Yari krijgt nu nog potjes, hij vind mijn kookkunsten niet echt geweldig....
Maar over een tijdje probeer ik het gewoon weer.
Ik vind dit zelf een heel fijn schema dat ook qua slapen heel goed gaat, natuurlijk is ieder kind anders maar dit werkt voor Yari super !

Succes!!

Groetjes Marina.

Terug
Bovenaan