voedingschema met 7 en 8 maanden

Dag dames,
Mijn kleine is nu 7 1/2 maand groeit gelukkig goed maar op het CB zeiden ze dat ze niet meer vaak melk moest drinken ( ze drinkt maar 2 * 180 en 1 *150 op 24 uur).
Krijgt 1 * fruit hapje
1 * warm potje ( of vers)
1 * 1/2 boterham of 1 * pap.

hoe ziet jullie voeding schema er nu uit ? ook met slaapjes als het kan. mijn dochter weegt nu 8060Kg.

Dankjewel
 
Hoi mamaeef03

Mijn dochter is nu bijna 8 maanden. en weegt 8,5 kg
Dat ze 6 maanden was gingen we naar cb en at ze nog niks extra. een week erna wel toen gaven we 4x 180 en fruit en groentehapje.
Nu ben ik vorige week weer geweest en moest ik overstappen naar 3x 180.

Dit is nu ons schema:
7.30 papfles 180 cc + 2 scheppen pap + paar stukjes brood los dus niet erin
9.00 slapen meestal uur
10.30 fruithapje (100 g) met heel klein beetje pap om het in te dikken. Paar slokjes drinken uit een gewone beker.
12.30 fles 180 cc Daarna paar stukjes brood
13.30 slapen ongeveer half uur
15.30 yoghurt (100g) + klein scheutje diksap voor smaakje Daarna wat drinken weer uit gewone beker.
17.00 slapen meestal half uurtje
18.00 groentehap 100 gram daarna weer wat drinken
19.30 papfles 210cc + 2 scheppen pap
20.00 douchen of bad
20.30 slapen tot 7:30 volgende ochtend

Ik geef 's avonds dus nog meer fles. Ze drinkt het altijd op.
Probeer niet teveel naar het cb te luisteren. Luister naar je eigen moeder gevoel. Als ze niet meer willen geeft je kind dat zelf wel aan.
Succes
 
Ha

Mijn dochter is 7 mnd en weegt 6,7 kilo

7.00 fles 150/5
10.00 fruit 1 stuk met liga, wat diksap uit gewone beker
12.00 ongeveer 1/2 boterham met beslag.
12.30 fles 150/5
14.30 koekje met wat slokjes dinksap
16.30 fles 150/5
17.00 wat groente ( lust ze niet), dus meestal geef ik haar wat later nog fruit met wat pap er door.
21.00 180/6 met twee schepjes pap.

De slaapjes zitten meestal ergens er tussen de eetmomenten. Ik kijk meer naar de signalen van mijn dochter, als ze echt nog klaarwakker is leg ik haar niet in bed. Of ik leg haar juist wel in bed omdat ze duidelijk moe is. Maar net als het Louke luister ik niet zo erg naar het CB. Ik probeer een tip uit van het CB, maar blijkt het niet te werken voor ons dan zoek ik zelf naar een alternatief. Ook houd ik me niet krampachtig vast aan het schema. Ik houd de eetmomenten aan, maar als ik merk dat ze echt eerst zin heeft in een fles en daarna pas brood wil draai ik het vrolijk om. Nou moet ik zeggen dat ze bij ons CB er ook nooit over zeuren. En 1 keer heeft eentje gezegd bij een vraag;de richtlijn is....maar wij komen echt niet controleren wat je er in stopt hoor. Wij hebben van het CB begrepen dat 500 ml flesvoeding tot een jaar nodig is.

Succes en net als Louke zoe ik zeggen; luister naar je eigen gevoel en kijk naar je kind.
 
Onze dochter is 9,5 maand (9wk te vroeg geboren dus gecorrigeerd nu 7,5 maand)
Qau eten / ontwikkeling zit ze ook rond die 7,5 mnd..

Ons Schema is:
7.00 Bordje pap of papfles 175cc
9.00 slapen (uurtje)
10.30 koekje en wat thee/sap
12.00 1/2 boterham, korstje en 150/5 fles
12.30 slapen (uurtje)
14.30 fruithapje / yoghurt
15.40 150/5
16.00 slapen (uurtje)
17.30 groente
Rond 18.30 is ze vaak moe en gaat ze slapen we maken haar dan nog wakker voor een pyjamapapje.

CB zei ook 3 flessen, maar dat redt ze gewoon niet. Ze heeft echt nog behoefte aan de fles van 15.30, die we mochten weg laten van het CB.
Wij hebben fruit in de middag omdat ze 's morgens te vol zat van de pap en dan maar 3 hapjes nam. In de middag na haar slaapje eet ze wel.
 
Hoi hoi,

Mijn dochter is volgende week 7 maanden. Op het cb zeiden ze met 6 maanden dat ze naar 3 flessen moest, maar dat red ze nog niet. Ze zit nu op:

7 uur 1/2 boterham + 180/6
9 / half 10 fruit
slapen
12/13 uur 1 boterham + 180/6
slapen
16 uur 120/4 + liga koekje of fruit
18 uur warm eten (gaat er nog niet van harte in) + yoghurt of fruit.
19 uur 180/6 + bambix
slapen.

de fles van 4 uur wil ik vervangen door wat sap, maar dat drinkt ze gewoon nog niet. Antilek beker snapt ze niet en met de gewone fles lukt het ook niet. Ze heeft dan ook echt honger.

In de ochtend wil ik gaan afwisselen met pap uit fles of met lepel of brood.

groeten Kabo.
 
mijn zoontje is nu 8 maanden en heeft de meeste dagen nog 4 flessen van 180 cc+ 6 schepjes. Daarnaast krijgt hij een boterham, fruit en een flinke portie groente. Hij woog de laatste keer 9 kilo en was 77 cm. Hij redt het vaak niet met 3 flessen. Hij zou zelfs nu naar 2 flessen mogen. Hij is niks te dik en verbruikt heel veel energie.
 
Nou hier wordt ook nog heel wat melk gedronken hoor... als ze honger hebben gewoon lekker laten drinken. Het komt vanzelf wel goed. Als ze een jaar zijn geweest krijgen ze ineens minder energiebehoefte omdat ze minder hard groeien. ik luister vooral naar de behoeften van mijn baby.

Sven is nu 7 maanden, wij hebben het volgende eetschema... (slaapschema hebben we niet... hij slaapt erg onregelmatig!)

7.00 150 cc + 5 (we bieden meer aan maar dit drinkt ie op!)
10.00 half potje fruit met liga
12.00 boterham proberen
13.00 150 cc+ 5 + 2 scheppen bambix
17.00 potje groente
18.00 180 cc + 6
19.00 naar bed voor de nacht
21.30 slapen 180 cc + 6

Die laatste fles heeft ie echt nog nodig, hij komt er soms zelfs om.
 
Geweldig, bedankt voor jullie reacties, heb er echt wat aan gehad. Ik heb nu een veel beter schema, en ja we ziten nog steeds op 3 flessen van 180 + 6 schepjes per dag, dit heeft ze gewoon nodig. CB kan mij even wat vindt het nog belangerijk dat ze nog voldoende melk krijgt.
 
Terug
Bovenaan