voedingschema van mijn dochter van 4 maanden

mijn dochtertje is eind januari geboren, ze is nu 4 maanden en 2 weken (wat gaat het snel)
ze eet s'morgens een fles 200 cc voeding rond 7á 8 uur
dan krijgt ze rond 11 half 12 een fruithapje (soms potje en meestal vers)
rond 14.00 uur krijgt ze een fles van 200 cc en rond 18.00 uur krijgt ze warm eten
(tot nu toe alleen groente) en de laatste fles rond half 10 en dan slaapt ze lekker tot de volgende ochtend.
dan kan ik een paar dingen niet vinden, mag ze een liga in haar pap hebben, ze eet ook wel eens een bordje pap s'middags ipv de fles van 200 cc.
en vanaf wanneer mag ze een klein aardappeltje door haar groente heen.

groetjes maussie
 
Hoi Maussie,

Ik heb een dochtertje van 5 maanden. Haar schema ziet er als volgt uit:
7.00 a 7.30 flesje van 200cc
10.00 fruithapje
12.00 flesje 200cc
16.00 flesje 200cc
18.00 groentehapje
20.00 flesje 200cc met 3 eetlepels nutrix.

Zoals je ziet zit mijn dochtertje nog op 4 flesjes van 200cc.
Ik zie dat jij al op de 3 flesjes zit. Is dit nog niet te vroeg met 4 maanden? Meestal met een maand of 6 dan ga je over op de opvolgmelk en dan ga je over op 3 flesjes.

Groetjes van Elly
 
hoi elly

ze zeiden op het bureau tegen mij dat ze nog maar 3 flessen mocht, ik vond het ook raar.
ze doet het gelukkig wel heel goed erop en als ik merk dat ze honger heeft krijgt ze van mij een extra fles, wat drinkt jouw kleintje zoal? mijn dochtertje geef ik appelsap (met water verdund) en siroop....
groetjes silvia
 
Hoi Silvia,

Prima toch, als ze het goed doet op 3 flesjes dan heeft ze daar genoeg aan.
Ik geef mijn dochtertje sinds kort af en toe diksap ( heel verdund) tussendoor. Maar nog niet veel hoor. Want in principe krijgt ze genoeg vocht binnen met haar flesjes en met het fruithapje. Ze hebben het nog niet nodig naast de flesjes. Maar het kan nooit kwaad hoor, en als ze het lekker vind gewoon lekker geven.
Ik zal eens op het forum vragen wanneer andere moeders gemiddeld zijn gaan afbouwen met het vierde flesje naar een derde flesje. Ben eigenlijk toch wel benieuwd.

Groetjes van Elly
 
Hoi,

Mijn dochtertje is nu dik 4 maand.
Ik was erg benieuwd hoe jullie naast het eten het doen met de slaaptijden!
Wanneer slapen jullie kleintjes?
En is dat na de voeding of voeden jullie juist bij het wakker worden?

Groetjes Franca
 
hoi elly. Heerlijk zo'n voorbeeldschema. Ik ben er namelijk helemaal uit. De middelste in bijna 5 jaar en ik ben echt het geven van bijvoeding helemaal kwijt. De jngste in nu bijna 5 maanden en krijgt fruit tussen door en nog 5 flessen per 24 uur en ik zou blij zijn als het terug zou zijn naar 4. Ik ga het van de wel eens proberen als ik vrij van me werk ben. Er zou wel iets meet druk op de schouders van me man komen, want die moet dan 3 kinderen helpen met eten, maar goed daar vinden we wel weer een oplossing voor.

gr astrid
 
hay purple!

jouw schema ligt heel dicht bij t onze en ons zoontje is pas 4 maanden,t enige verschil is dan dat ie nog een extra fles krijgt savonds om 22.30.
overigens vind ik t wel weinig hoor 3 flessen per 24 uur voor een kleintje van 4 maanden,volgens ons buro moeten ze dan nog 4 a 5 flessen per dag krijgen want,officieel is een fruithapje dan nog om te proberen vanaf 6maanden word t pas echt vervanging van een fles.
t kan best hoor dat elk buro iets anders zegt.

liefs ilona
 
hoi franca

sorry dat ik nu pas reageer maar de kleine meid was wat ziekjes, dus alle aandacht ff bij haar,hihi
mjn dochtertje amy-nicolle gaat na de eerste fles weer lekker een uurtje slapen en rond 10 uur is ze meestal wakker, dan valt ze tussendoor af en toe in slaap en meestal leg ik haar s'middags rond 2 uur een uur op bed en daarna is ze beneden totdat ze om half 10 haar laatste fles is en lekker de nacht in gaat..ohja en ze slaapt meestal sávonds lekker in bij mama (na het badje) in de armen tot de fles
groetjes silvia
 
Terug
Bovenaan