voedingschema voor kids van 4 mnd

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Mirthe is bijna 16 weekjes, en mag dan ook met de fruithapjes beginnen en een flesje minder, andere tijden enz.......

Ben even nieuwschierig hoe bij jullie kids het voedingsschema eruit ziet vanaf dat ze 4mnd zijn.Het is onze tweede meid maar die is net 3 jaar geworden, weet  nog weinig van het voedingsschema destijds/adviseren?

Kunnen jullie mij helpen?

Gr,

Patricia

pffff, Ilyas is nu 6 maanden en ik weet nu al niet meer hoe zijn schema eruit zag met 4 maanden........

Maar volgens mij kreeg hij toen 5 flessen van 180 water* 7 schepjes, op de volgende tijden:
6.00
10.30
14.30
18.30
22.30

We zijn pas bij 5,5 maand begonnen met fruithapjes (ivm allergien). Wij geven fruit ';s middags omdat ze dat ook doen bij het kdv en ik het niet handig vind als Ilyas 2 ritmes heeft. Dus om  ongeveer 15.00 een fruithapje.

Succes en veel plezier!
Mienetje

Hoi,

Ruben is nu 4 maanden en een paar dagen (hij is van 3 april). Hij krijgt nu nog 5 flessen van 200ml. Vandaag gaan we beginnen met het geven van groentehapje. En als dat een poosje goed gaat, dan gaan we ook fruithapje geven.

Op het cb zeiden ze het volgende:
Gewoon de 5 flessen blijven geven en naarmate de hoeveelheid groente/fruit meer worden, dan zul je merken dat er een fles weggaat vallen. Wij willen dan een fles gaan geven bij het wakker worden, tussen de middag, 's avonds en een late avondfles. Op de ochtend dan wat fruit en rond 17.00 groente. Dat is het schema waar ik naar toe wil werken.

Ik heb nu ook nutrix gekocht en wil dat in zijn laatste fles doen. Mocht hij dit niet willen (zijn zus Laura wilde ook geen papfles), dan gaan we het pas van een bordje geven als hij goed van een lepeltje kan eten.

Ik kan me trouwens nog wel veel herinneren van Laura (die is nu 3 jaar), maar heel veel ben ik ook weer vergeten hoor.

Groeten, mam van Laura en Ruben

Hoi Patricia,
Jadey is nu ook 4 maanden en zo ziet haar schema eruit.

7.30: fles 180cc 6 scheppen
10.00/10.30 fruit
11.30/12.00 fles 14.30 danoontje (als de fruit 's ochtends niet lukt)
15.30/16.00 fles
18.00 potje groente
19.30 fles (als ze een heel potje op heeft vervalt deze, maar zo niet dan krijgt ze hem wel)
23.00 papfles

gr tammy

hoi hoi

mijn zoontje is ook net 4maanden,en dit is zijn schema;
ik geef borstvoeding wanneer hij erom vraagt en 1keer op de dag geef ik een papfles met
borsvoeding,maar ik wil wel binnenkort beginnen met fruit en groentehapjes,

veel plezier,
kaltoum

-8.30/9.00 fles van 190cc en 6 scheppen (hij laat vaak 50 staan)
-dan valt hij rond 10 uur weer in slaap als hij dan wakker word krijgt hij 3 eetlepels fruithap (warm)
-rond 12.00/13.00 een fles van 190 met 6 scheppen)
-rond 16.00/17.00 fles van 190 met 6 scheppen)
-rond 18.00 als wij eten 3 eetlepels groenten
-rond 19.00/20.00 fles 190 6 scheppen (was een papfles maar dat werkt niet dus nu weer gewoon melk
-rond 23.00 laatste fles (deze gaat altijd op)190 met 6 scheppen en dan naar bed.

het zijn allemaal ruime tijden, het licht er namelijk net aan hoe snel hij komt om voeding met de flessen ben ik erg van voeden op vraag als er maar minstens 3 uur tussen zit.

zijn fruithap of groente mist hij nog wel eens omdat hij rond die tijd nog saapt, (hij heeft geen vast slaappatroon) als het dan te dicht op een fles komt te zitten sla ik het over ze hebben het toch nog niet nodig.

of te wel per dag

5 flessen van 190 met 6 schepjes
beetje fruit
en beetje groente

(groente is klein potje van olvarit ik doe er twee avonden mee en gooi dan wat ik over heb weg. zelfe voor de groente maar dat maak ik vaak zelf)

roentes die hij krijgt zijn wortellen of boontjes, er werd geadviseerd om met maar 2 smaken te beginnen ivb met krampjes omdat de darmen moeten wennen, deze zijn allebei ligt. en van fruit is het nu peer en appel, had eerst ook banaan, dan vond hij heerlijk maar hij raakte daar snel verstopt van en dat deed hem zeer.

Hoi hoi, met 4 maanden kreeg Sophie 5x200ml Omneo. Met ongeveer 5 maanden, iets ervoor geloof ik wilde ze ineens de fles van 10 uur niet meer. Ben toen met fruithap begonnen. Ik doe daar liga door. Een paar dagen hierna wiegerde ze echt ineens haar fles van 18 uur. Na een paar dagen klooien zijn we begonnen met groente en ze eet beide met zeer veel smaak. Ze groeit er goed op, ben nl voor de zekerheid even gaan wegen tussendoor. Sinds een week ongeveer krijgt ze de eerste fles ipv om 6 uur om half 8. Haar schema:
7.30 uur 210 + 7 scheppen Omneo
10.00 uur 1 potje fruit en een halve liga. Ongeveer 60-80 diksap toe.
14.00 uur 210 + 7 scheppen Omneo
18.00 uur 1 potje groente. Ongeveer 60-80 diksap toe
En ook sinds een week laten we haar "bepalen "hoe laat ze de laatste fles( 210 + 7 scheppen Omneo)  krijgt. In ieder geval niet na 22.00 uur. van de week 1 keer om 20.30 uur, gisteren om 21.15 uur.

Ik las dat je er over dacht om te starten met een hapje en dan een fles laten vallen. Dit is eigenlijk niet te bedoeling. Ze hebben ip nog gewoon alle flessen nodig en fruit en groente zijn bijvoedingen. Sprak zij van wie haar kind er nog maar 3 eet.

Gewoon proberen. Hou een aantal dagen 1 soort aan. Je begint met groente of met fruit. En dan geeft je bijv. 3-4 dagen peer. En dan een aantal dagen banaan-peer-sinaasappel bijv. Zp bouw je het op. En dan na een poosje ga je pas groente (ben je begonnen met groente dan ga je fruit) introduceren. En dan weer stapsgewijs.
Erg lang verhaal, sorry daarvoor.
In ieder geval veel plezier met geven. En je kan altijd je CB bellen voor advies he!

Groetjes, Anne. Sophie is ruim 23 weken

Terug
Bovenaan