Voedingschema

Graag zou ik eens van anderen willen weten wat zij hun kindje van rond de negen maanden te eten geven.
Mijn zoon krijgt het volgende:
7.30 fles pap 250 ml
10.00 fruithapje
12.00 2 boterhammen met beleg en bekertje melk 180 ml
15.00 fruithapje
17.30 groenten en danoontje/joghurt/kwark
's-avonds nog wat drinken water of roosvicee
In principe zeggen ze op het cb dat hij 's-avonds nog opvolgmelk moet krijgen maar hij wil dit echt niet wat ik oko probeer en ik leg hem rond 19.30 op bed en hij slaapt tot 7.30 gewoon door dus wakker maken is geen optie.
Ik hoor het graag van jullie
 
Hoi rianne,

Mara krijgt bij het wakker worden de borst.
tussen 8-9 een rijstwafeltje of halve liga.
12.00 brood met boter en de borst.
tussen 2 en 3 een fruithap en wat sap.
18.00 warme prak
De borst en dan naar bed. Meestal komt ze laat in de avond of nacht nog een keer voor de borst.

groetjes joyce mama van Mara
 
Hoi Rianne!

DAs een hoop zeg! 250 cc in de ochtend! Waar laat ie t? Dat komt dan neer op 210 opvolgmelk en met pap erbij kom je op 240? Als ie inderdaad 210 opvolgmelk krijgt en s'middags 180, dan komt ie dus op 390. In principe zou hij nog ong. 500 cc melk moeten krijgen, maar iets minder is ook geen probleem. Mijn dochter komt ook maar op 450 per dag. Als je zoals jij onder de 400 komt is het wel raadzaam wat vitamine D druppels te geven. Daar krijgt ie nu anders wat te weinig van. En wat geef je m tussen 12.00 en de avond te drinken? Lijkt me anders wel een lange ruk zonder drinken. Ok, in fruit zit ook vocht, maar dat is toch wat anders dan een echte dorstlesser zoals water of sap oid. En waarom geef je 2x een fruithap? Eet ie de eerste keer soms te weinig? Misschien omdat zoveel pap hem wat teveel vult? Ik zou toch wat extra vocht toevoegen door een fruithap te vervangen voor drinken of drinken bij de fruithap te geven. Maar jijzelf zal wel het beste weten wat goed is. Heel veel succes met je zoontje!

Gr. Marieke
 
Hoi Rianne,

Jouw schema is bijna hetzelfde als die van mijn zoon Mylan.
Ik geef hem om half 8 180cc pap,10u fruit,12.00u 1 boterham en fles 180cc, 15.30 half schaaltje yoghurt met halve verkruimelde liga en een scheutje roosvicee en wat drinken (de mijne wil geen diksap/roosvicee,wil alleen water drinken),18.00u warm eten + danoontje en om half 8 nog een fles 180cc.
Wat Marieke ook zegt hij lijkt inderdaad wat weinig vocht te krijgen en 2x fruit is ook niet nodig. Mijn dochter weigerde ook 1 fles,maar er zijn genoeg vochtvervangers.
En tja inderdaad zou hij s'svonds nog opvolgmelk moeten drinken,maar tja dwingen kun je ze niet,he.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit als hij inderdaad maar wat meer vocht gaat krijgen.
Succes,
Gr.Liesette
 
Haha, nu laat ik jullie schrikken (tenminste mijn familie zegt dat die kleine van mij alleen maar eet). Ik woon nl. in Italie en daar is alles anders.

's ochtends als ze wakker word (ongeveer 6.00) een fles melk van 240ml met 1 liga erin

9'30 een banaan

12.00 een papje gemaakt van 4 eetlepels gemixte groenten (courgettes, wortel, bloemkool), 3 eetlepel rijstebloem of ander papsoort, 2 theelepels olijfolie, 50gr vlees (konijn, lam, kalkoen, ham of vis)en 150ml water waar de groenten in hebben gekookt.

16.00 240 ml melk met liga

19.30 zie 12.00

Vaak word ze nog wel 's nachts wakker en dan gaat er nog een fles doorheen, maar dat zou dus eigenlijk niet meer moeten.

 
Terug
Bovenaan