Voedingschema?!

Hoi,mijn zoontje Robin is nu 3,5 mnd jong.Ik heb al veel gelezen over voedingen geven,tijden enzo,maar het brengt me een beetje aan het twijfelen of wij het goed doen.

'smorgens om 8 uur de eerste voeding (ik geef bv) om 11 uur   de tweede,dan om 13.00 de derde en om 16 of 17 uur de vierde.'savonds om 18.30 of 19.00 geeft me vriend afgekolfte melk ongeveer 125 cc.Dan gaat ie lekker slapen en dan is de laatste voeding om 23.00 of 00.00 uur,en slaapt door tot de volgende morgen 7.30.Volgens mij gaat dat goed maar hoeveel moet hij binnen krijgen,we twijfelen over de hoeveelheid. Hij weegt 6,5 kilo.
Ook willen we eerdaags gaan beginnen met een fruithapje en groentehapje.En dan de bv afbouwen,hoe kunnen we dat het beste starten?Tips zijn welkom.
Groetje van Ons
 
Hoi Meta,

Mijn zoontje is ruim 3 mnd, hij krijgt fv, ook 5x per dag nl:
-        8:30
-        12:00
-        15:30
-        19:00
-        22:30

en dit is nu al zo een aantal weken. Met bijvoeding gaan wij wachten tot ruim 4 mnd omdat zoon lief veel last heeft van z'n darmpjes dus daar kan ik je niet mee helpen.

gr Ineke
 
Hoi Meta,
Mijn dochter Muriël is nu vier en een halfe maand, met vier maand zijn
we begonnen met het fruithapje. Muriël krijgt fles voeding
om 7 uur 210 cc
om 10 uur fruithapje(al dan niet zelf gemaakt)
om 11.30 uur 210cc
om 15.30 uur 210cc
om 19.00 uur 210cc+3schepjes nutrix
daarna gaat ze slapen tot de volgende ochtend 7 uur.
We zijn hiermee begonnen met vier maand. Toen heb ik
dus ook de fles van 23.00 laten vervallen. Maar door die nutrix
komt ze heerlijk de nacht door. Met vijf maand proberen we het
groente hapje om ongeveer 17.oo uur. Ben benieuwd hoe dat
weer gaat. Groetjes Miranda
 
Hoi Meta,

Ik geef nog bv op verzoek aan mijn 3,5 maand jonge dochter. Ik geef ook meestal 6 voedingen per etmaal. Meestal komt zij om de 3 a 3,5 uur (behalve de nacht gelukkig).
De tijden wisselen bij mij dus nog weleens.
Meestal zo:

4.00
7.00
11.00
14.00
17.00
20.00

Soms valt de laatste voeding nog weleens weg omdat ik haar dan echt niet meer wakker krijg en dan laat ik haar lekker slapen. Soms komt ze dan in de nacht om 3.00 uur en dan verschuift het schema weer.
Ze gaat wel elke dag op dezelfde tijd naar bed. Tussen 19.00 en 19.30 uur gaat ze lekker slapen.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar volgens mij doe jij het prima!
 
Hoi Meta,

Ik geef nog bv op verzoek aan mijn 3,5 maand jonge dochter. Ik geef ook meestal 6 voedingen per etmaal. Meestal komt zij om de 3 a 3,5 uur (behalve de nacht gelukkig).
De tijden wisselen bij mij dus nog weleens.
Meestal zo:

4.00
7.00
11.00
14.00
17.00
20.00

Soms valt de laatste voeding nog weleens weg omdat ik haar dan echt niet meer wakker krijg en dan laat ik haar lekker slapen. Soms komt ze dan in de nacht om 3.00 uur en dan verschuift het schema weer.
Ze gaat wel elke dag op dezelfde tijd naar bed. Tussen 19.00 en 19.30 uur gaat ze lekker slapen.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar volgens mij doe jij het prima!
 
Terug
Bovenaan