Voedingschema

Hoi meiden,

Noah is nu 6 maanden en ik merk heel duidelijk dat hij het een beetje gehad heeft met de fles. Overdag wil hij eigenlijk nooit meer drinken; hij duwt de fles weg en gaat huilen als ik dan toch probeer de fles in z'n mond te stoppen. Maarrr, als ik een hapje met een lepeltje geef dan schrokt hij dat werkelijk naar binnen. Dat vind hij echt helemaal geweldig.
Kortom: ik denk dat het tijd wordt om een ander voedingschema te gaan gebruiken, en ben benieuwd hoe jullie dat doen.
De enige flessen die hij echt nog lekker vind en ook leeg drinkt zijn die van 11 uur 's-avonds en 6 uur 's-ochtends. Ik zit er aan te denken om dan rond een uur of 10 een fruithap te doen, en dan rond een uur of 3/4 een groentenhap ofzo? Dan rond 7 uur (vlak voor het naar bed gaan) pap en dan dus om 11 uur nog een fles melk.
Ik weet dat veel meiden pap geven als laatste fles, maar ik vind dat hij zo weinig vocht binnen krijgt dus ben eigenlijk al heel blij dat hij tenminste om 11 uur dan nog een hele fles melk leegdrinkt. Of zit dat alleen in mijn hoofd en krijgt hij z'n vocht toch wel binnen denken jullie?
Ik zou eigenlijk ook wel graag in de middag brood willen geven, maar op de creche zeiden ze dat dat nog een beetje te vroeg was. Wat vinden jullie, is dat zo, of doen jullie het al wel?
En hoe zorgen jullie dat jullie kindjes wel genoeg vocht binnen krijgen als ze geen fles willen? Ik probeer al vruchtensap met een tuitbeker te geven. Dit vind hij geweldig om zelf vast te houden en aan te slobberen, alleen blijft het vooral daarbij en krijgt hij niet echt veel drinken (sap of water) binnen :)

Ik ben beniewd hoe jullie dit aanpakken! Of zijn jullie kindjes wel nog fan van de fles met melk?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes 10e

Hoi 10e
Ik ben net gister naar het consultatiebureau geweest. Ik heb nu het volgende schema:
8.00 uur 210 cc fles
10.00 uur rooibosthee of diksap evt. met liga
11.30 uur 180 cc fles
15.00 uur fruit
17.30 uur warme maaltijd + schaaltje yoghurt
19.30 papfles
Ik kreeg het advies om met 7 maand met brood te beginnen. Het moet dan wel brood zijn dat ongeveer 3 a 4 dagen oud is.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes Nurse

Oja ik heb ook vandaag een tuitbeker gekocht maar hem nog niet uit geprobeerd. Wel heb ik van die handvaten gekocht voor aan de fles. Dilan wil nl. heel erg graag zelf drinken.

Ik denk dat je beter nog een tijdje kunt wachten met het afbouwen van die flessen. Hij krijgt echt niet genoeg vocht binnen op die manier. 4 flessen op een dag is normaal voor een kindje van 6 maanden en eigenlijk moeten ze dan tussendoor ook nog wat water (of thee/dikasp) krijgen. Alleen maar pap, groente en fruithap is niet genoeg vocht voor een hele dag, zeker met dit warme weer. Maak geen machtsstrijd van het drinken, gewoon vaak aanbieden.

Jurre's schema ziet er ongeveer zo uit:

7.30 fles
11.30 brood en fles
15.30 fles
17.30 groentehap
19.30 fles
22.30 fles (die zijn we aan het afbouwen)

fruithap, meestal rond 9.00 of 13.00

levi's schema ziet er zo uit:

7:30 uur fles 210 water + 7 scheppen
10:00-10:30 uur potje fruit (1/2 potje 6 mnd) of vers.
11:45 -12:00 uur fles 210 cc met bambix 3 schepjes
15:00 uur flesje diksap 150 cc
17:30 potje groente 1/2 potje 6 mnd of vers, yogurt toe.
21:00 fles 210 cc en rijstebloem

groetjes mamavan2zoontjes.

Lara haar schema is zo!!!

8.00 wakker worden en fles 180+6
9.30+/-fruit of liga met sinassap.
12.00 fles 180+6
slapen
15.00 maria biscuit met diksap. ik doe de diksap en koekje samen in een schaaltje en lepelen. ze wil namelijk geen diksap of iets anders drinken.
17.00 warme hap. potje van 4mnd helemaal op.
toetje vaak yoghert met diksap.
19.30 of 20.00 naar bed. eerst een pap fles 210+7 en 6 lepels rijstebloem.

ze slaapt dan door tot de volgende morgen.

van de opvolg melk mag je niet meer geven als 600ml op een dag.

groetjes Vivian

Thomas krijgt 4 voedingen van op een dag, momenteel 1 borstvoeding 's morgens en 3 flesvoedingen van 180cc + 6 schepjes opvolgmelk. Dit gebeurt om 7,11,15 en 19 uur

Fruithap (3 eetlepels zelf gemaakt of 4 mnd potje of half 6 mnd potje) om 8 uur voor hij terug in bed gaat.
Stukje brood om 12 uur voor hij naar bed gaat
Groentehap (3-4 eetlepels zelf gemaakt) om 17.30-18.00 u

Hij wil eigenlijk niet graag (koud) water tussendoor diksap doe ik niet aan want meneer heeft al tandjes. Dus op de dorstige dagen krijgt hij warm water of slappe thee.

Terug
Bovenaan