voedingschemas doen jullie het of doet de cb voor jullie graag tips

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal1 vraag doenjullie de voedinschemas voor jullie babys of de cb ik dacht je kan niet zelf doen dan kan je misshien niet goed doen ,enz daarom doet de cb dat voor ons en onszelf niet graag adviesen heb nodig
liefs adama

Hoi hoi,

het cb geeft in principe alleen maar richtlijnen want ieder ouder en kind is tenslotte anders, Ik loop voor mijn zoontje ookvoor controle bij de huisarts ivm met zijn eczeem en als ik daar het woordje consultatiebureau zeg begint ze al te zuchten hahaha. Ik heb nl ook een dochter van 18 en nu een zoontje van bijna 5 maanden en ze zegt tegen me je oudste is ook toch ook groot geworden, doe waar je je eigen goed bij voelt zegt mijn huisarts en daar heb ik toch meer vertrouwen in dan in het consultatiebureau. Dus meid volg je eigen gevoel je hebt tenslotte ook al een zoontje en die is toch ook gegroeid enzo dus lekker doen waar jij je eigen goed bij voelt.

Liefs Michelle

ze zeggen geef geen water geen danoontje komt me baby van de astronoot of zo nee nee maar 18 jaar geleden waren er andere regels he ik ben 24 jaar   memoeder zegt ook tegen mij toen jij geboren was gingden we elke 3 weken naar de cb nu is alles verander ik wil water gefen toch zeggen ze geef niet als ikgeen water geef voel ik me niet lekker daarbij een babay kan niet zeggen ik wil water

quote: adama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-03-2009 13:46:58'));

ze zeggen geef geen water geen danoontje komt me baby van de astronoot of zo nee nee maar 18 jaar geleden waren er andere regels he ik ben 24 jaar   memoeder zegt ook tegen mij toen jij geboren was gingden we elke 3 weken naar de cb nu is alles verander ik wil water gefen toch zeggen ze geef niet als ikgeen water geef voel ik me niet lekker daarbij een babay kan niet zeggen ik wil water

Een CB geeft adviezen. Je mag als ouder natuurlijk zelf weten wat je daar verder mee doet. Maar er is vaak wel een reden voor de adviezen die ze geven natuurlijk. De wereld staat niet stil! Dokters weten steeds meer over hoe het in die kleine lichaampjes werkt, en daarom zijn de adviezen van nu anders dan die van 20 of 40 jaar geleden.

Al zeiden ze 20 jaar geleden ook al dat je tot 6 maanden geen water bij moest geven hoor! En danoontjes vonden ze toen ook al minder gezond dan gewone yoghurt.
Dus zo heel veel is er nou ook weer niet veranderd.

Babies kunnen niet zeggen 'ik wil water'. Ze willen het ook niet, want ze weten niet wat het is.

elke cb geeft ook andere adviesen he tuurlijk is er een reden waardoor ze die adviesen gefen?

quote: adama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-03-2009 17:58:29'));

elke cb geeft ook andere adviesen he tuurlijk is er een reden waardoor ze die adviesen gefen?

Alle CB's krijgen van de Inspectie Volksgezondheid dezelfde richtlijnen. Maar er werken allemaal mensen. En ieder mens heeft zo zijn/haar eigen meing over dingen, en dat geven ze door in hun adviezen.

Terug
Bovenaan