voedingschemas + en slapen

Hoi Moeders,

Ik zit met een vraag waar meerdere moeders mee zitten volgens mij.
Wanneer je kleintje 6 maanden is, hoe ziet het schema er dan uit? Wat kun je allemaal geven (potje/vers) en hoe veel?


Hoe laat gaan jullie kleintjes naar bed? Ik vind het heel moeilijk. Die kleine van ons wil de laatste tijd niet om 20.00 uur naar bed. Dat ging maanden goed. Nu in een keer niet meer. Overdag slaapt hij ook steeds minder dus vind ik het wel belangrijk om hem 's avonds op tijd naar bed te doen.

Groetjes Vivian
 
hoi Vivian,
hoe is 't met je kleintjes wij hebben elkaar eerder ontmoet op zwangerschap froum dank ik.
ik heb ook kleintje van zes maanden mijn dochter gaat om 22.30 naar bed ik probeer steeds om 20.00 maar lukt niet.

groetjes Jet
 
Hoi Vivian,
Gijs is nu 6 maanden is zo is zijn dagindeling:
8:00 210 opvolgmelk
10:00/11:00 groot potje fruit of vers.
(1 appel/1/2 sinasappel en 1 kiwi met een liga).
12:00/12:30 210 opvolgmelk
17:00 klein potje groente met vlees, dit doe ik nog niet vers.
19:00 210 opvolgmelk
Tussendoor krijgt hij wat drinken uit een drinkbeker (bijv.roosv.of diksap).
Hij slaapt om 9:00 uur een uurtje.
Om 13:00 soms een uurtje soms 2 uurtjes.
Om 17:30 een half uurtje (dan maak ik hem wakker).
Na zijn laatste fles speel ik met hem. Lekker gek doen, boekje lezen zodat hij lekker moe is.
En dan 20:00 uur naar bed. Misschien helpt een vast ritueel. Ik merk wel dat je Gijs echt niet eerder naar bed moet doen, want dan gaat hij huilen.
Bij ons werkt dit prima, misschien bij jou ook. Succes.
 
Hoi mijn dochter is nu 6 maanden en 2 dagen. En sinds vorige week aan het fruit en groente.

Ik merk dat ze zelf haar schema aan het veranderen is en het is ff wat onduidelijk.

Rond 6 of 7 uur de borst
Vier uur later weer.
Dan 2 uur later dus rond een uur of 1 een beetje fruit (vers)
Rond15.00 soms later omdat ze dan nog vol zit van haar fruit de borst.
Rond een uur of 5a6 wat groente (vers) vind ze nog niet echt lekker dus dat zijn maar een paar hapjes.
Dan rond 19.00-19.30 de borst. En meteen daarna naar bed.
Om 23.00 maakte ik haar altijd wakker voor de laatste voeding omdat ze nog maar zo weinig van alles krijgt.

Gister gingen we naar de kermis en kreeg ze om 20.30 de borst heb haar niet wakker gemaak. Ze kwam dus rond een uur of 4 vannacht. Maar dat is heel minimaal dat ze s nachts komt.

Tussen door krijgt ze nu ook wat sap uit haar flesje dat vind ze erg raar.

Nou groetjes joyce mama van Mara
 
Ons zoontje is nu 7 1/2 maand maar toen hij 6 maanden was kreeg hij s'ochtend om 7 uur 200 ml.opvolgmelk met een paar scheppen Nutrix. Om ongeveer 9 uur ging hij 1 tot 1 1/2 uur slapen. Dan kreeg hij een beetje sap of thee en een kaakje. Om half 1 weer 200 ml. opvolgmelk. Om 13.30 ging hij even slapen tot 15.00 uur en als hij wakker werd kreeg hij zijn fruithapje. Om ongeveer 17.30 kreeg hij zijn groente met een beetje yoghurt of een danoontje toe en dan om 19.30 weer 200 ml. opvolgmelk en dan om 20.00 uur naar bed. Nu hij iets ouder is heeft hij nog steeds dit schema alleen hij krijgt nu een boterhammetje tussen de middag erbij en Bambix pap i.p.v. Nutrix. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
 
Terug
Bovenaan