voedingsdrama..

Hoi hoi,

Schreef ik vanochtend nog dat Laura de laatste fles niet meer wil en in slaap valt... Vandaag heeft ze, op de ochtend fles na, echt geen fatsoenlijke fles gehad. Ze drinkt een klein beetje en spuugt de speen uit met haar tong om vervolgens als een bezetene op haar handjes te gaan sabbelen en te gaan huilen, huilen en nog meer huilen... Maar de de fles wordt niet toegelaten. Heb inmiddels een dozijn andere spenen geprobeerd, maar deze worden ook pertinent geweigerd. Ik heb haar nu in de puckababy in bed gelegd. Hopelijk kan ze een beetje rust vinden, want ze heeft de hele dag niet geslapen. Moet zeggen dat ik het ook een erg vermoeiende dag vond...
Ik vermoed dat dit wellicht het welbekende 'oei ik groei' sprongetje is en over een aantal dagen wel over is...
Respect voor moeders die echte huilbaby's hebben. Hoe houd je het vol?!

Slaap lekker alvast, ga ik zeker doen!

Liefs J

Hoi,

Wat naar dat Laura niet wil drinken.
Machteloos voel je je dan hè!
Ik heb het de afgelopen dagen met Finn gehad. Hij weigerde ook de fles op alle mogelijke manieren. Nu geef ik zelf bv dus hij kreeg nog wel wat binnen maar morgen gaat hij voor het eerst naar het Kdv.
Gelukkig drinkt Finn sinds vandaag weer een stuk beter uit een nieuwe fles (breastflow).

En ja huilbaby's.
Finn valt officieel niet in die categorie omdat zijn huilen (lees krijsen) door zijn reflux komt. Hij huilde zo'n beetje de hele dag, sliep nauwelijks (vaak maar twee uurtjes in hazeslaapjes tussen 8.00-22.00)
Het is heel slopend en soms weet je echt niet waar je het zoeken moet, maar op de een of andere manier ga je toch door, niet dat je een andere keus hebt...
Gelukkig gaat het sinds 2 weken beter met Finn (afgelopen weekend niet meegerekend) en is hij ook wakker zonder dat hij huilt!

Ik hoop dat het snel beter gaat met Laura en dat dit idd een sprongetje is.

Liefs Danielle

Hey Danielle,

Heftig hoor als je baby zoveel huilt en ook nog eens slecht eet. Heel erg pittig om vol te houden.Ben heel erg blij voor je dat het nu beter gaat. Je hebt je rust zelf ook wel nodig! Ik heb na een zo'n dag al diep in slaap gelegen...

Spannend hoor eerste keer naar kdv! Laat je weten hoe het was? Laura gaat 7 mrt voor het eerst.

Laura is gister om half tien gaan slapen en werd op kwart voor zeven wakker. Net een iets meer dan een halve fles gedronken, maar voor de rest ziet ze er gewoon goed uit, dus laat het 'moeten'eten even los vandaag... Zit nog wel in dubio: manlief en ik gaan vandaag voor het eerst weer een dagje weg samen. Heb me er zo op verheugd! We hebben een hele leuke oppas met zelfs twee meiden, maar toch voel ik me er niet zo lekker bij om haar de hele dag achter te laten als ze zo slecht eet en veel huilt.Ook niet leuk voor de oppas. Dadelijk maar even overleggen..

xxx
.

Hoi Jacqueline,

Vervelend zeg van dat drinken.

Een dagje weg heb je ook wel vetdiend.
Als ze zelf 2 meiden heeft dan kan ze vast ook wel met huilen omgaan.

Ik vind dat ook lastig.
Tijn is gisteren voor het eerst naar de gastouder geweest.
Toen ik weg ging sliep hij.
daarna heeft hij tot aan zijn fles gehuild.
Had ook wel verwacht dat hij zou huilen.
Toen ik m kwam halen lag hij rustig in de box.
Thuis de hele middag heerlijk geslapen.

Heeft toch tijd nodig om daar te wennen.
Hij zal ook nog wel vaker huilen.
Anders kan ik ook niet gaan werken.
Of kunnen mijn man en ik nooit iets gaan doen.

Maar het is ook niet fijn weg zijn als je weet dat je kind huilt.
Succes met het dilemma.

Eten komt vast wel weer goed.
Dan maar even vaker kleine beetjes.
Succes

Gr Marsha

Hey Kim,

We zijn idd nog weggeweest. Heerlijk dagje zwaluwhoeve :). Was ook wel weer eens lekker om partners te zijn ipv papa en mama,ha ha. We hebben helaas geen familie in de buurt wonen, dus de oppas adresjes zijn schaars...Laura is bij de oppas geweest van 09.00 tot 20.00 uur en het ging heel erg goed! Ze heeft wel nog minder gedronken, maar niet huilerig of hangerig gelukkig! Gisteravond heeft ze zelfs de hele fles weer opgedronken! Vandaag ook alweer twee keer! Ik denk dat ze op zoek is naar een nieuw ritme. Vandaag heeft ze de 2e fles ook pas om 11.30 gehad ipv 10.00. Ik heb haar ook zelf wakker moeten maken voor de 1e fles om 07.45. En daarna heeft ze weer geslapen tot 11.30. Onze dame is van het uitslapen... Nu ligt ze lekker in de box te spelen..
Ik moet wel eerlijk bekennen dat het wel even heel erg fijn was om er samen uit te zijn! Ook weel zo goed voor de relatie :). Was wel de eerste keer dat ik Laura uit handen heb gegeven, maar het viel me reuze mee hoeveel moeite is daar mee had. Ze was dan ook wel bij een hele lieve oppas met zelf twee dochtertjes!

xxx

Terug
Bovenaan