voedingsduur en -schema

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje is nu 15 weken en krijgt nog steeds borstvoeding. Ze groeit prima dus wat dat betreft gaat het goed. Maar de voedingen duren wel vrij lang. Hoe lang doen jullie over een voeding?
En hoe ziet het eet- en slaapritme van jullie kindjes van deze leeftijd eruit??
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes, Suzanne
 
Suzanne,
Toen onze dochter zo oud was kreeg ze rond 8 uur 's ochtends ( als ze zelf wakker werd) de eerste borst, soms twee ( bood bij elke voeding altijd de tweede maar werd soms geweigerd) . Tot zo'n 12 uur kwam ze elk uur om voedingen.
Daarna elke 2/ 2,5 uur. Laatse voeding rond 21.30. Daarna sliep ze door tot de volgende ochtend. Een enkele keer werd ze 's nachts wakker. Gaf dan in eerste instantie haar speen, meestal sliep ze dan vredig in. Soms werd ze dan binnen 5 minuten weer wakker, gaf har dan de borst.
Slapen was meestal 's ochtend minimaal een uurtje na haar tweede voeding ( dus een uur na wakker worden) en 's middags rond een uur of drie minimaal een uurtje. Maakte haar na twee uur slaap wel altijd wakker en heb overdag altijd een lamp aan op haar kamertje ( nu het sneller en vaker donker is zeker) zodat ze naar mijn idee goed een indruk had wanneer het dag en nacht was. 's nachts ook geen bedlampje/nachtlampje, wel de deur op een kiertje met een lampje aan op de overloop.
De ochtendvoedingen konden varieren van 5 minuten ( eerste voeding!) naar een kwartier per borst, afhankelijk van of ze veel werd afgeleid door geluidjes lichtjes etc. Middagvoedingen duurde totaal zo'n 20 minuten per keer.
Misschien heb je wat aan dit verhaal?
Groet, babette
 
Mijn zoontje dronk ook best lang (was zo een half uur tot uur kwijt)(inmiddels 21 weken) maar nu is hij zo snel afgeleid dat hij minder lang drinkt dus vaker drinkt. Er zijn tijden geweest dat hij elke 4 uur dronk nu drinkt hij vaker. Om de 3 uur en gewoon wat minder. Ik ben nu in een kwartier klaar (of hij dus)

Om 7 uur gaat de kleine naar bed en dan komt hij om 11 uur ook (ook deze heeft hij over geslagen) en dan meestal om een uur of 2 a 3 en dan weer om 6 a 7 uur. Ik maak me niet zo druk over een schema, ik kijk snachts niet op de klok en let niet eens op hoe vaak ik eruit ga, dat helpt toch niet, ik ga ervan uit dat meneer vanzelf meer ritme krijgt.

Heb trouwens een keer geprobeerd toen hij 11 uur oversloeg om hem toch aan te leggen, nou hij lag met een gelukzalige glimlach tegen mijn borst maar drinken ho maar.

Groetjes Liesbeth
 
Toen mijn dochter 15 weken was kreeg ze om ongeveer 8.00 uur de borst (wanneer ze wakker werd) en daarna iedere 3/4 uur. Meestal rond 23.00 of 0.00 de laatste voeding en dan werd ze 's nachts nog een keertje wakker meestal rond een uurtje of 04.00.
Vanaf een maand of 5 liet ze die nachtvoeding eraf, en konden wij ook een beetje meer slapen.
Over een voeding doet ze heel verschillend. Is ze goed wakker dan drinkt ze een kwartier. 's avonds heeft ze soms iets langer nodig, ik merk dat ze het dan ook gewoon heel prettig vindt om lekker tegen me aan te liggen en een beetje te drinken, dus dan duurt het gerust een half uur of langer.

groetjes,
Willemijn
 
Terug
Bovenaan