Voedingshouding gezocht: zere rug voorkomen

Tips gezocht! Ik geef borstvoeding en merk een zeurderige pijn in m’n onderrug. De bekkenfysio kon me gelukkig vertellen dat het geen bekkeninstsbiliteit is, maar waarschijnlijk komt door mijn voedingshouding en dat vermoed ik zelf eigenlijk ook. Ik voed achteroverleunend, maar hang daardoor erg in m’n onderrug. Liggend voeden vind ik wel fijn om te doen maar, onhandig als we op pad zijn ;) en ik merk dat we allebei wat wegdommelen en m’n kindje minder actief drinkt. De andere houdingen, zoals Madonna, vind ik lastig en zwaar (5 kilo tillen). Thuis probeer ik een voedingskussen te gebruiken, maar dat vind ik best een gedoe als ik alleen ben en zowel m’n kindje als het kussen goed moet leggen. Daarbij wil ik ook graag buiten de deur kunnen voeden zonder hulpmiddelen :) Ik ben erg benieuwd hoe jullie voeden en naar jullie tips!

Rugby houding is ook nog optie.
En toch goed rechtop zitten, evt met kussen in de rug.
Voedingskussen kan zowel als banaan voor je buik langs, maar ook dubbel naast je.
En als je toch onderuit zit, kussen onder je rug voor ondersteuning.
Succes! Hoop dat je klachten snel over gaan

misschien even bellen met een lactatiekundige of de borstvoedingslijn? Die hebben vast goede tips voor je!

Mocht je onderweg willen voeden? Zorg voor een kussen 'to go' of vraag of pak er eentje ergens, bijvoorbeeld als je in een restaurant bent.
Leg deze dan in je rug en zorg voor een rechte en zoveel mogelijk een ontspannen houding. Je kindje groeit natuurlijk lekker door, dus je zal steeds minder gebogen zitten.
Enige tip is eigenlijk om vooral goed op je houding te letten als je onderweg bent. En gebruik kussens als je thuis bent. Zo'n banaan voedingskussen met een grotere hoes, kun je zelfs nog opknopen als een zwemband om je middel. Dan hoef je ook niet steeds te verplaatsen.

Terug
Bovenaan