Voedingskussen en slaaptips

Ik heb ergens gelezen over een voedingskussen en dat het zorgt dat het speentje niet uit zijn mondje valt en helpt ook tegen maaiende armpjes. Waar haal ik zo'n kussen en hoeveel kost het?
Want mijn zoontje (4 maanden is heel erg druk. Het inslapen is al een ramp want dan haalt hij zelf het speentje uit zijn mond om er vervolgens erom te huilen. Hij trekt aan zijn haren blijft in de ogen wrijven en huilen. Als hij eenmaal in slaap gevallen is slaapt hij (als je geluk hebt) tot de volgende ochtend, maar vaak wordt hij 'wakker' (want zijn oogjes zijn nog steeds dicht) en dan begint het weer met de armpjes, speen eruit trekken, aan zijn haren trekken etc. etc.
Ik zat te denken om naar een osteopaat te gaan, maar ik weet er niet zoveel over en ook niet of hiervoor geschikt is.
Ook hoor ik jullie vaak praten over een slaapzak. Ik vraag me af hoe dit kan helpen want zijn handen zijn nog vrij?
Ik doe al Nutrix door de laatste fles, dus honger heeft hij niet.
Kortom HELP!!!!

Groetjes Raquel
 
Hoi Raquel,

Heb je al eens gedacht aan inbakeren?
Ik heb het bij mijn dochtertje ook gedaan met 2 maanden. Ze is inmiddels 9 maanden en heeft al die tijd super geslapen. ( ze krijgt nu haar 3e tandje dus slaapt even wat minder )
Je moet het boek 'regelmaat en inbakeren' van Ria Blom. Ik heb er heel veel aan gehad.

Heel veel succes ermee.

Groetjes Fenna
 
Hoi raquel.

Ik kan je net als Fenna het inbakeren aanraden. mijn dochter (nu 7 maanden) was ook altijd erg onrustig en sinds we haar inbakeren is het inslapen geen probleem meer. Ze wordt er een stuk rustiger van. Momenteel heb ik andere slaapproblemen (ofwel s'nachts is ze klaarwakker) maar ik heb veel gehad aan inbakeren. Je kan het consultatiebureau bellen en hen om advies vragen, zij kunnen je het uitleggen.Ook gebruik ik een slaapzak (de combisleeper) waardoor ze veilig slaapt en goed warm blijft en op die manier kan ze zich ook iets minder goed bewegen.
Veel succes, ik hoop dat het werkt.

Groeten, Titia
 
Hoi,

Mijn dochter van bijna 6 maand is oom heel druk. Af en toe in bed ook niet willen slapen. Bij mij helpt een slaapzak heel goed, en ja de armen zijn dan vrij. Persoonlijk ben ik niet voor een kussentje ivm het kunnen draaien op de buik. Wanneer ze met het gezicht in de kussen komen kunnen ze ademnood krijgen.
Inbakeren heb ik niet gedaan, ik loop wel 80 keer op een avond in de weer om steeds opnieuw de speen in de modn te drukken, en maar weer even zingen en maar weer even praten etc.
Wat trouwens ook wel helpt is een tuimelaar aan het plafond hangen voor het ledikantje zodat je baby daar naar kan kijken, is die even afgeleid.
succes ermee, want ik weet het steeds in de weer lopen is erg vermoeiend
 
Hoi Linda

Wat een bekend verhaal zeg. Laten huilen wordt mij geadviseerd..... Ik neem hem nu uit gekzucht maar in ons bed tot hij slaapt en leg hem dan in zijn ledikant Dat gaat redelijk goed over het algemeen. maar ja is natuurlijk geen structurele oplossing. Ik woon in Portugal en inbakeren? Van gehoord weet alleen niet hoe dat moet.
Kan je daar nog mee beginnen na 9 maanden?
Groetjes en succes
 
Terug
Bovenaan