Voedingskussen en slaaptips

Ik heb ergens gelezen over een voedingskussen en dat het zorgt dat het speentje niet uit zijn mondje valt en helpt ook tegen maaiende armpjes. Waar haal ik zo'n kussen en hoeveel kost het?
Want mijn zoontje (4 maanden is heel erg druk. Het inslapen is al een ramp want dan haalt hij zelf het speentje uit zijn mond om er vervolgens erom te huilen. Hij trekt aan zijn haren blijft in de ogen wrijven en huilen. Als hij eenmaal in slaap gevallen is slaapt hij (als je geluk hebt) tot de volgende ochtend, maar vaak wordt hij 'wakker' (want zijn oogjes zijn nog steeds dicht) en dan begint het weer met de armpjes, speen eruit trekken, aan zijn haren trekken etc. etc.
Ik zat te denken om naar een osteopaat te gaan, maar ik weet er niet zoveel over en ook niet of hiervoor geschikt is.
Ook hoor ik jullie vaak praten over een slaapzak. Ik vraag me af hoe dit kan helpen want zijn handen zijn nog vrij?
Ik doe al Nutrix door de laatste fles, dus honger heeft hij niet.
Kortom HELP!!!!

Groetjes Raquel
 
Hoi Raquel,

Ik wil je niet ongerust maken, maar als ik zo kort jou verhaal lees, herken ik het een en ander bij mijn zoon. Hij is nu 6 maanden en slapen is een ramp. Hij kan niet langer dan 3 uur slapen en wordt dan krijsend wakker. Sinds afgelopen woensdag zijn we er achter gekomen dat hij het KISS-syndroom heeft. Dit houdt in dat zijn bovenste nekwervels zijn verschoven tijdens de bevalling. Een manuele therapeut kan de werveltjes weer op de plaats krijgen en na een aantal behandeling schijnt het probleem opgelost te zijn. Kijk op de website kiss-kinderen.nl en ga na of je het een en ander herkent bij je eigen kind. Onze man was verder ook heel vrolijk, alleen slapen, nou echt niet.
Heel veel succes.
 
Hoi Raquel!

Ik was de schrijfster over het voedingskussen. Ik heb het geleend van een vriendin en die heeft het gewoon bij zo'n baby-speciaalzaak vandaan. Of het bij jouw zoontje ook helpt is natuurlijk de vraag. Op zich kan hij als hij tussen het voedingskussen ligt, nog steeds zijn speen uit zijn mond halen. Het is meer dat het tijdens het slapen niet gebeurt dat de speen eruit valt. Ook zorgt het kussen (bij mijn dochter) voor een geborgen gevoel. Het ledikant is best groot en veel kinderen gaan maaien in zo'n grote ruimte. Ook dat kan je zoontje gewoon blijven doen in het voedingskussen (het is natuurlijk ook wel de bedoeling dat hij gewoon kan blijven bewegen)alleen geldt ook nu weer: door het geborgen gevoel krijegen ze vaker minder de behoefte wilde bewegingen te maken. Zo ook met de slaapzak (met lange mouwen, beweegt minder makkelijk). Toen ik die nog niet gebruikte lag mijn dochter constant met haar voeten in de lucht en haar dekentjes waren nergens meer te bekennen. Met de slaapzak kan dit niet meer en ook dit brengt een soort rust. Ik leg haar dus in haar slaapzak tussen het kussen in (hoefijzervorm) speen in en dan geef ik haar altijd een lappen poppetje in haar hand zodat ze als het ware afgeleid wordt, iets in haar hand heeft en er minder snel aan denkt haar speen eruit te halen. Het poppetje wrijft ze dan lekker in haar gezicht en ook ziet ze dan vaak niet dat ik wegloop. Binnen een mum is ze vertrokken. Dit doe ik alleen overdag hoor en tussendoor ga ik vaak kijken hoe ze erbij ligt. Het blijft natuurlijk een kussen en dat wordt toch niet aangeraden in bedjes. (Op zich is ze "oud" genoeg- 7mnd om iets weg te duwen waar ze last van heeft)s'avonds is het ook vaak niet nodig, dan gaat ze van vermoeidheid wel gewoon slapen. Ik hoop dat je wat aan mijn info hebt. Sterkte en laat even weten hoe het gaat!
 
Terug
Bovenaan